24 april 2008

näe

Jag är fortfarande på sjukt dåligt humör. Det är skolan som gör det. Vi kommer ju inte att ha tid att redovisa våra så kallade multimediaprojekt eftersom de tror att 45 minuter räcker till 2x5 gruppers presentationer. Det är åt helvete dåligt! Dessutom har jag grov ångest för tentan. Jag vill flytta fram tiden typ tre veckor. Däremot tycker jag faktiskt att danskan är väldigt intressant, roligare än norskan, om det inte hade varit för multimediaskiten.

Idag var jag först en sväng på stan och impulshandlade lite, och sen åkte jag hem och fixade middag till mina söta föräldrar och bror som var här ikväll. Det blev parmesan- och pinjenötssufflé med basilika och prosciutto, och sen en sallad med kyckling och lite goda grillade grönsaker och bulgur med tomat och en massa annat gott i. Och blåbärspaj till efterrätt! Men fyra personer plus en stor svart hund under bordet är nästan smärtgräns för vad som får plats i mitt kök ;)

I helgen blir det jobb jobb jobb. Fredag lördag söndag måndag. Och nu har jag lyckats tota ihop en uppsatssynopsis. Eller i alla fall svamlat runt lite om nån sorts idé liksom. Så får vi se hur det går. Och sen blir det stenhårt jobb med mappuppgifterna i danskan. Det får nog bli min Valborg det :p Men sen blir det ju Lysekil! Gud vad jag längtar just nu. Det är det enda roliga som händer typ på närmsta veckan.

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Jo tack... min synopsis var lagom flummig. Det verkade nästan som om jag tänkt på ämnet lixom och hade en frågeställning på gång :P

mia sa...

vad ska du skriva om då? nyfiken... gillade den du mailade till mig för ett tag sen... PUSS

Jennie sa...

Åhhh hälsa lysekil =) Hoppas det gick bra idag jag sov till 12 och nu skal jag lägga mig i soffan