4 april 2008

Festkväll, dock icke för Anna

Nu kom jag hem för kanske 20 minuter sen. Har knegat! Det var operans årliga festkväll för sponsorerna ikväll. En kväll full av mat, alkohol och gullegullfjäsk typ. Det hemska med såna jobbkvällar är att man får stå och titta på all god mat man inte kan springa runt och plocka i sig eftersom man jobbar, och alla goda glas champagne och vin man inte kan dricka. Och man får ont i fötterna. Det trevliga är att det är lite omväxling från det vanliga, och att man får åka taxi hem eftersom man slutar efter midnatt!

Dagens språknördighet är förresten att jag gillar att begreppet "youtuba" som verb har börjat dyka upp! Att youtuba något är ju naturligtvis helt enkelt att söka på YouTube efter filmsnuttar. Språkfinurligheter liksom!

Idag var faktiskt en rätt bra dag i skolan också! Jag tyckte att jag hängde med rätt bra, fast jag och Zandra flippade rätt rejält i slutet av språkhistorielektionen med Monica (typ att preteritum lät som friteritum och att hon tog alldeles för mycket tema på verbet supa - Mia, du hade älskat det!) Och om Jennie A läser detta så ber jag om ursäkt för att jag aldrig kan hålla käft ;)

Nu ska jag snart sova tänkte jag :D

3 kommentarer:

mia sa...

språknördar är vi allihopa... lalala...

Jennie sa...

Vadå hålla käft? Hahaha =) Jaha Jennie A ok jag e med igen

Lindiz sa...

Men ikväll ska vi dricka saft med bubblor - wiie!