21 april 2008

Blommigt for real!


Alltså nu tänker nörden i mig bara skrika!! Det är soligt ute (som visserligen lyser rätt på mina skitiga fönster), jag har gått barfota i skorna flera dagar (som visserligen gör att jag har blås- och liktornsplåster på båda mina lilltår) och man vill bara vara ute (fast man egentligen borde pluggapluggaplugga). Och det bästa av allt är att nu jävlar börjar alla träd blomma! Min lönn utanför fönstret blommar, och när jag åkte förbi Järntorget igår såg jag de alldeles vita körsbärsträden där stå i full blom. Jag blir alldeles flufflycklig av blommande körsbärsträd! Fatta att jag nån gång i mitt liv måste ha en trädgård med körsbärsträd och magnolior! Rena Prozacen :)

Nu har jag sniglat lite, jag vet, men det bara blev så! Helgen har faktiskt varit ovanligt trevlig. I fredags var jag ute hos Julia och vi grillade och åt en jättegod middag och sånt :) I lördags blev det en ganska lång promenad på stan via konserthuset, avenyn och ner till operan där det var matinéföreställning av Figaros Bröllop. Jag fick till och med dricks av en gullig farbror jag hjälpt rätt mycket med att fixa en rullstol till hans fru som hade en lite vinglig dag typ. Igår började dagen med att Bree-a nåt sjukt - jag kokade fikonchutney och bakade grissini. Gustaf fick ett smakprov i födelsedagspresent när jag åkte ut till honom och åt tårta på kvällen. Innan hann jag dessutom gå på Ottos konsert i konserthuset och träffa både honom och Richard en stund i pausen mellan den första och andra konserten.

I veckan är det lite blandat schema. Ikväll blir det konsert på Artisten med Svenska Kammarkören :) Onsdag ett puff-besök, på torsdag tänkte jag bjuda min kära familj på middag här hemma, och sen jobb fredag-lördag-söndag. Men då får jag njuta av en helt ledig helg veckan efter! Och på lördag är det balettpremiär och jag ska jobba i shopen, så det blir kul det också.

Nu ska jag ägna mig åt frukost!

4 kommentarer:

robin sa...

Det låter väl bra. Hoppas att det går bra med danskan.

Jennie sa...

Haha underbart, men hur gick det med din utmaning och vart går stafettpinnen?

Anonym sa...

Anna, du måste lämna över stafettpinnen idag!!!!!!

Anonym sa...

hej snigel! kul att se att du uppdaterat så mycket idag :) jag är också GLAD för att det är vår!!!!