21 april 2008

Veckans Utmaning | 2 | Fem nördfavoriter!

Jag vet att det är sent, men jag har inte haft tid! Oh well, här kommer några av mina nördigheter...

N ö r d e r i e t t | Pärlor
Jag älskar pärlor! Däremot har jag inte alltid tid eller inspiration att leka med dem, men jag tog faktist fram dem häromdan. Nån gång hoppas jag på att kunna göra klart det rödrosa halsbandet jag håller på med just nu....










N ö r d e r i t v å |
Papper, snören, pennor, stämplar, glitter och annat pyssel...
Det här är ett urval av mitt ena pysselskåp, mina papper, snören och annat som jag samlat på mig under åren. Egentligen borde alla kuvert och min gamla skrivmaskin få vara med i pappersnörderiet, för jag älskar att skriva riktiga brev också! Såna där man får i brevlådan :)


N ö r d e r i t r e |
Garn!
Min ganska nya passion är stickning! Och jag gillar starkt att mina garnnystan och stickor får bo i en flätad pilkorg :D Däremot är jag rätt hård och repar ofta upp saker jag inte är nöjd med, så det är inte jätteofta det blir något färdigt...


N ö r d e r i f y r a | Mitt kök och skafferi
För det första älskar jag mitt skafferi! Nu är ju visserligen inte köket något man klarar sig utan, som utmaningen egentligen gick ut på, men mitt skafferi är fullt av roliga saker, framför allt mjölsorter, som jag brukar impulshandla ibland (vad sägs om skrädmjöl för 25 kr/kg?). Jag testar rätt ofta nya recpet, eller rättare sagt improviserar ihop dem. Och det går några kilo mjöl om året kan jag meddela :)


N ö r d e r i f e m | Mina böcker
Nu skulle Richard stenprotestera om han läste min blogg, men det gör han ytterst sällan så det gör inget! Jag är ingen bok-connoisseur som typ bara ska ha originalupplagor, och jag är absolut ingen boksnobb som bara läser döda författare, utan jag är snarare sjukt eklektisk! Men jag älskar mina bokhyllor, jag älskar att köpa böcker och jag älskar att gå och sukta efter böcker jag inte har tid att läsa just nu... Senast idag fyndade jag några till... Vad jag ville visa är att jag har mina pocketböcker sorterade i färgordning, för det tycker jag är fint ^^


Och stafettpinnen går vidare till............ Josefin!

5 kommentarer:

erika sa...

Åh. Böcker i färgordning, det var inte illa :) Liiiite nördigt faktiskt. Haha! (Måste tilläggas att mina filmer står i färgordning så jag är lika nördig jag!) Men mycket fina grejer du har. Pärlor, papper och bakgrejer - sånt är jag svag för.

Anonym sa...

Ja du är verkligen en nörd! hihi

Anonym sa...

Ja du är verkligen en nörd! hihi

Jennie sa...

Asbra gumman du fick in allt =)

Anonym sa...

böcker som är färgkordinerade inte illa, jag är imponerad... jag är också ganska nördig när det gäller böcker nämligen. kan vara nått för mig kanske... tack för tipset