12 april 2008

Blå!

För det första vill jag bara poängtera hur otroligt fyndig min titel idag är :p Jag ska förklara:

* Blau: På tyska heter ju att vara bakis blau zu sein, typ man säger "Ich bin blau" (har jag för mig iaf hehe, Grethe får rätta mig om jag har fel!). Bakis är jag i alla fall idag. Det var hemskt imorse! Men man får väl skylla sig själv efter en treflig fredagkväll liksom. Otto dök upp hit efter jobbet och hade inhandlat den nya spring-xidern (med rosa kapsyl, wiie!) och jag hade köpt lax och spenat. Vi, eller rättare sagt Otto lagade god mat, och vi drack nog lite för mycket rödvin, om jag säger så. 7-8 imorse trodde jag att jag var döende!

* Blåbär: Jag hade dessutom bakat blåbärspaj i min blåbärspajform som jag nu då har använt två gånger i livet. Gottigotti! Dessutom blev det kris och panik när jag lyckades få en rejäl blåbärsfläck på mitt senaste (hhmm eller är det det?) impulsköp, en jättefin blåvit grytlapp från Lexington. Hurtiga som vi var googlade vi hur man får bort blåbärsfläckar och lyckades också, med enda biverkningen att lite av den blåa färgen i trycket försvann också. Jävligt effektivt alltså! Bree tipsar om att man häller kokande vatten och såpa på fläcken och sen går loss med diskborsten! :D

* Blått garn: Fy fasen vad alla kommer spy så fort jag nämner garn här. Men jag blev lite inspirerad när jag fick plocka fram mina fina grytlappar jag fått av mamma, och har nu börjat virka en blå grytlapp av ett mörkblått bomullsgarn jag har haft liggande här hemma jättelänge.

Nu ska jag äta falukorv som jag hade i kylen, och sen har jag laddat upp för bakismyslördagkväll med jordgubbar, vindruvor och godis! Mappeoppgaverna får vänta tills imorgon, nu blir det podcasts och film resten av kvällen.

Om någon tänkt se filmen Evan Almighty: Gör inte det. Fy vilken tramsig film. Fast Bruce Almighty är kul :p

4 kommentarer:

robin sa...

Aha, nu förstår jag varför du glömde svara på alla sms

Lindiz sa...

Själv mår man som man förtjänar idag... typ. Min ena hand är dessutom ngt missformad och svullen - najs. Och ja, jag måste skriva klart uppgifterna för Steinar. Partyprinsessan var ute igår :D... need I say more

Jennie sa...

Herregud det låter som både du och Linda ser till att världen inte saknar jennies vilda drickande iaf gött det tackar vi för

Jennie sa...

AHAAAAAA ok då fattar jag...suck fan måste jag hem och fota nu då =) *ler* måste det vara bild på dem?