16 mars 2008

Bengtson | Bröd | Bach!


Haha nu fick jag till en alliteration igen! :p Och jag vet att jag varit en snigel! Men men...

För det första har jag upptäckt en ny skiva jag gillar, Margareta Bengtsons skiva I'm Old Fashioned. Soft jazz. Väldans trefvligt!

För det andra träffade jag Otto vid halv tio-tiden imorse och vi har ägnat dagen åt brödbak! Jättekul och jättemycket gott blev det, ett bakpulverbröd med filmjölk och sirap, tekakor med skrädmjöl (mjölet såg helt seriöst ut som nermald spånskiva hehe) och kanelbullar. Och världens godaste lunch! SJUUKT gott var det, typ en varm sallad med ugnsbakad potatis och rödlök, kycklingfiléer, ruccola och massor av smulad fetaost. Ringlat på det en dressing på balsamvinäger och honung! Och sen tomatsallad. Mums!

Ikväll var jag och Otto i Domkyrkan och lyssnade på Matteuspassionen. Det är Bach det. Otroligt vackert :) Men jättelångt, och träbänkar ger en sjuk träsmak i rumpan kan jag tala om! Galet.

Nu ska jag diska. Imorgon blir det nog nåt sorts firande av St Patrick's day! Hoppas det finns nån trevlig irländare som kan prata irländska så man smälter ;)

2 kommentarer:

mia sa...

jag kan prata lite irländska... !

Lindiz sa...

Så trefligt :-P