9 mars 2008

SOFIA!!!!!


Herrejävlars vad jag beundrar den människan!! Sofia Karlsson alltså, om nu någon som läser min blogg har missat att jag älskar hennes musik. Igår var jag i konserthuset i tre underbara timmar och lyssnade :)

Jag har ju, med tanke på mitt jobb, sett ett antal applådtack i mina dagar. Men såhär mycket applåder har jag aldrig sett någon få! Stående ovationer i två omgångar, och jättemycket applåder efter varje låt, värre och värre allt eftersom. Och hela konserten var helt grym! Sofia är helt klart en artist som ska ses live. Jag gillar hennes skivor, men alla låtarna är ännu bättre live. Hon hade med sig ett band på fem personer, en resetramporgel, en flygel, lite flöjt, kontrabas och en jävla massa gitarrer plus lite slagverk. Grymt! Hela konserten, och framför allt andra halvan, kändes sådär underbart spontan, och publiken fick ge förslag på vad de skulle spela, och de slängde in minst två nya låtar som de bara hade tänkt spela om de kände för det. Sofie Livebrant, som har tonsatt många av Sofias låtar, har dessutom också en sjukt vacker röst.

I alla fall, när hon avslutar med Till Havs som ett fjärde (!) extranummer höll jag på att smälta! Och det är nästan jobbigt att sitta och liksom inte veta vad man ska göra av sig själv för man ryser och blir tårögd och bara sitter på helspänn för att det är så bra och för att det är sån sjukt underbar akustik i konserthuset! Jag var supertrött igårkväll! Fast det kan ju ha att göra med fredagen också :p Roligt var också att Julia och jag hade fixat biljetter till konserten på varsitt håll, båda utan sällskap! Efteråt gick vi i regnet till Evas Paley och åt varsin sjukt överskattad och dyr grillad (HA! Micrad snarare) Panini.

Jo, resten av helgen då... I fredags var jag ute på Villekulla och jobbade. Alltid kul att träffa sötnosarna nån gång ibland. Vädret var pissigt däremot, så det var lagom kul att vara ute i två timmar... Sen mötte jag Otto och Richard vid Eriksberg och vi åkte ut till IKEA. Där fick jag köpt en del grejer jag behövt skaffa länge, bland annat en bokhylla. Man får ju passa på när man har bärhjälp! Lata som vi var käkade vi middag där innan vi åkte hem till mig och satt i mitt kök och tjötade några timmar. Jag lyckades både spilla ut en massa våffelsmet på golvet och min kjol plus få över en halv flaska mousserande vin på golvet. Låt mig säga att korken sköt iväg så fort jag tagit av den där ståltrådsgrejen :p Så igår tog det mig en timme att göra rent i köket!

Typ vid ett slocknade vi alla tre i soffa/fåtöljer och insåg att det bara var att sova. Sen vaknade vi vid tio på lördagen och geggade ner i köket ännu mer med scones innan vi drog till Härlanda Kyrka där Richard skulle spela på ett dop. Jag och Otto kände oss lagom snokiga som satt och försökte se ut som om vi alltid brukar gå på okända människors dop :p Sen tog vi bilen, som jag lämpligtvis har lånat över helgen, till Max på Allum och käkade, följt av lite bilsightseeing i Jonsered. Dit ska vi definitivt åka ut och promenera, för det var sjukt fint ute vid Jonsereds Herrgård!

Vid 16 åkte Otto och Richard till Annedalskyrkan för att höra Bachs H-mollmässa, och jag röjde upp innan jag som sagt åkte för att möta Julia. And the rest is history... Nu ska jag fika med Jennie och sen jobba, fast först ska jag till Maxi och handla lite!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Men lovely...tack för fikat vännen ocha llt bebisprat hoppas jag inte tråkar ut dig...=)

Lindiz sa...

Ok Anna seriöst! Du tror väl ändå inte på allt Jennie säger...? För jag är säker på att hon överdrev pga av bitterhet tsss :-P

mia sa...

scones är ett måste varje helg!