26 mars 2008

Stjärnigt


Haha, nu slog det mig att mycket i mitt liv varit stjärnigt idag... Först pratade Steinar om ae-uttal och pratade om stjaerner i skolan. Sedan gick jag på en liten shoppingtur i solstan för att jag får knäppar när jag fått lön. Det blev ny grytlapp, vilket behövdes. Och för att jag låtsas att jag har pengar blev det en jättefin blåvitrandig med stjärnor på från Lexington ^^ Och en jättesöt muggskål i ljusblått med en röd stjärna på. Dagens projekt var däremot att dölja utrymmet under min bänkskiva i köket. Där står typ en låda med tidningsinsamling och lite annat skit som inte är så snyggt. Därför inhandlade jag mer av mitt favorittyg som naturligtvis är blått med vita små söta stjärnor på. (Behöver jag säga att Grandma's är en av mina favoritaffärer? Talriken finns självklart i mitt köksskåp och kommer från Emma Bridgewater som jag bara har sett Grandma's sälja ;) Sen fick jag den fantastiska idén att gå till knappcarlsson och köpa snabbfåll! Det är typ en remsa som man stryker fast så man kan fålla utan symaskin, för den är ju hos mamma. Och det blev skitsnyggt! Ska se om jag orkar fota sen när jag röjt färdigt i köket :) Det är för övrigt definitivt mitt favoritrum i den här lägenheten. Mitt jävla sovrum vill jag ju verkligen inte prata om. Jag drömmer om att det ska ringa på dörren och stå en målare utanför som kan tapetsera om!!!!

Och just nu lyssnar jag på Jesus Christ SuperSTAR. Det var längesen. Originalinspelningen från 1970. Coolt.

1 kommentar:

Lindiz sa...

Gillar verkligen dina små stjärnor...