6 mars 2008

Jag är sjuk i huvudet

Först och främst vill jag poängtera att jag vaknade av mig själv idag, 08.17! De andra dagarna denna vecka har jag satt klockan på 08.20. Lite scary! Men jag har iaf varit vaken sen dess och legat i sängen och läst GP och läst klart en bok jag höll på med. Jag älskar känslan av CHECK! när man läst ut en bok. Så kan man sätta tillbaks den i bokhyllan, skriva upp den på listan, och framför allt fundera på vad man ska ta för bok nu! Gå fram till bokhyllan, titta lite på alla böcker man har där som bara väntar på att bli lästa, fundera, och välja. Nu blev det en roman av Bodil Malmsten. Jag försöker shuffla bokval så mycket det bara går. Sist var det en ungdomsroman, nu blir det vuxenpretto, och nästa bok ska bli en gammal en såklart. Nåt pre1900. Då blir det roligast!

Jo, varför jag är sjuk i huvudet är för att jag, när jag satte igång datorn nu och började kolla mail, var helt övertygad om att jag uppdaterade min blogg igår! Det gjorde jag ju uppenbarligen inte. Ibland blir jag lite rädd för hur mitt huvud fungerar :p

Igårkväll var min kära fader och broder här och hjälpte mig att få upp hyllor i köket. Det är sjukt snyggt nu, jag älskar verkligen mitt kök! Eller, jag kommer göra det när jag har städat upp där. Då ska jag fota :D Och min knivgalna bror slipade mina knivar med sin nya livsfarliga knivslip. Men de är skitbra nu!

Idag ska jag ha total städdag. Tvätta och städa. Jag tvättar typ en gång var tredje vecka eller nåt, och då blir det jävligt mycket tvätt. Jag är förresten SJUKT avundsjuk på Mia som har tvättmaskin i lägenheten!
Helgens citat förresten, det har ingen skrivit... :p Vi är i en bebisaffär i Ljungby, och jag och Mia står och ojar och småskriker över alla söta bebiskläder, Jennie står och svettas lite efter en reality check hon fick över att det är hon som har en söting i magen, och Linda står och är lite imponerad över att barnarmbanden som finns i affären passar henne :p Jag får syn på en URSÖT rosa body med mörkrosa taxar på, en sån man bara smälter av. Jag ropar på Mia och visar den för henne, varpå Mia bara häver upp ett litet tjut och skriker
- "Befrukta mig!!"
Mycket underhållande hehe...

Nu ska jag äta frukost! Min dator kommer gå och shuffla ALL musik i iTunesbiblioteket på hög volym hela dagen nu. Då städar man bättre :D

PUSS!

(angående bilderna vill jag här bara poängtera att vi är snygga även om vi gör konstiga miner, kollar genom kaffekoppar eller som jag testar hur det är att ha gravidkjol som går upp under tuttarna. Jag måste dock poängtera att Jennies kjol var snyggare :p )

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Ja, det här är faktiskt ett av dina konstigare inlägg ;-)

Jennie sa...

Haha vilket roligt inlägg keep doin that =)

mia sa...

jag älskar bilden när du har noll överkropp! haha... det är nåt o visa barnbarnen... och ja, "befrukta mig" funkar alltid... kanske ska ropa hit henke ;) hehe