10 mars 2008

Tunström, tenta, torkat


Haha, jag gillar alliterationer...

Idag är det måndag! Jag har flyttat in datorn till köksbordet eftersom mitt skrivbord är fullständigt överbelamrat med kläder och saker jag inte orkar flytta på, och sitter med fyra romaner, fyra kursböcker, en pärm och två högar papper runt mig. Det är hemtentadags helt enkelt. Det var lite kul, för när jag började fundera ut vad jag skulle skriva om kom jag att tänka på berättarperspektiv och min tjusiga bokrecension jag visste att jag hade sparat någonstans om Göran Tunströms bok Berömda män som varit i Sunne. Jag tänkte faktiskt citera mig själv som 18-åring i min hemtenta. Det blir nån slags genrediskussion kombinerat med analys av berättarperspektiv i tre av verken från kursen. Blir nog bra tror jag! Visserligen är det minst tredje gången jag plockar upp tråden om berättarperspektiv och narratologi i uppsatser, men jag tycker det är skitintressant, och det är ju inte samma uppsats som sist liksom.

Ikväll tänker jag testa ett nytt recept på kyckling med potatis och torkad frukt och en jävla massa persilja. Hoppas det blir najs! Nu ska jag nog tända lite ljus tror jag. Och jag måste bara sätta in en bild till på Sofia!

3 kommentarer:

Lindiz sa...

Ok habibi ge dig nu... inget mer Sofia på 1 vecka. Ok? :-P

anna sa...

ALDRIG!!! ;)

mia sa...

låter som ett mycket intressant ämne! publicera på bloggen sen så man får ta del av detta blivande mästerverk! själv håller jag på med samtals- och textanalys, det är också kul ;) hehe... saknar faktiskt litteraturen nu... gräset är alltid grönare på andra sidan...