31 mars 2008

Sanering



Både min lägenhet och jag själv är i stort behov av sanering! Främst gäller det dammsugning av golv, samt på mig själv en rejäl dos hårschampo och omgång med rakhyveln, eller kanske trädgårdstrimmer? Jag känner mig som typ en Yeti eller nåt. Gorilla. Men jag har iaf varit duktig och gått upp typ klockan nio och springer runt i nattlinne och försöker städa! Problemet är ju att min lägenhet är i (konstant) behov av de-cluttering att det typ inte märks när man städar! Att jag sätter in ett papper i en pärm märks ju egentligen inte förrän allt annat är borta också. Och jag måste ju plocka innan jag kan börja dammsuga, och så långt brukar jag sällan hinna innan jag tröttnar eller inte har tid, och sen börjar jag om med att skräpa ner igen och lägenheten blir ännu dammigare. Ja ni vet . Ond cirkel. Eller så vet ni inte, för att era egna hem är små välstädade Sköna Hem-aspiranter :p

Nä, nu måste jag fortsätta!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Inte ngn sköna hem människa här inte

Lindiz sa...

Pretto att städa... men att skolka första timmen Lynette - illa!