17 mars 2008

musikmåndag

Idag har jag lyssnat på jättemycket musik! För det första, hela Matteuspassionen, när jag låg i badet och satt och läste. Klassisk musik funkar att lyssna på när man läser. Och sen en skiva med barockmusik med Harmony of voices. Det finns ett stycke av Monteverdi som heter Zefiro Torna som bara gör mig såååå glad :) Och sen Otto Olssons requiem som är supervackert. Känns mkt avancerat!

Idag var det introduktion till den nya kursen. Fruktansvärt rörigt. Men jag hoppas det blir bra, för det är en kurs i språkhistoria och nordiska språk, och det kan ju vara rätt intressant!

Imorgon är det baguettedags och jag hoppas att för en gångs skulle både Linda och Jennie kommer till skolan samtidigt som jag själv är där, det var längesen nu!^^

Till sist vill jag varna omvärlden för att jag har PMS. Jag tänkte bara visa att fler kan bli arga! Johan Glans släpper ut allt, det är helt underbart att se på hehehehe


"hej jävvvvla baberibba"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jasså är det dags för språkhistoria nu? vad ska ni läsa för nåt? fornsvenska?

Jennie sa...

Hahahahahaha =) JOhan Glans

Lindiz sa...

Allt är blåbärens fel - i'm with Johan!