20 mars 2008

Right here, right now


Nu är det nästan snigelvarning på mig, jag vet! Men nu ska ni få en så pinfärsk lägesrapport jag bara kan hitta på!

J U S T N U:

Har jag på mig: nattlinne

Ska jag egentligen: inte sitta vid datorn utan hoppa i duschen

Lyssnar jag på: "Sparkle Me" med Buffseeds som går i min bra-musik-spellista

Befinner jag mig: i fåtöljen vid fönstret i mitt vardagsrum

Ser här ut: som fan! Lite disk, damm på golvet och väldigt många garnnystan runtomkring

Vill jag: inte bli förkyld, men det verkar vara på gång.

Längtar jag efter: Lön! Och att träffa personer jag saknar.

Är jag irriterad på: Damm. Och annat trams.

Gör mig detta glad: Sol!

Idag ska jag: köra mamma till Landvetter, promenera med Ludwig i solen, åka till Ikea och köpa portionsformar till Creme Brulée, hämta Victor på skolan och handla på Maxi.

Ikväll: Blir det middag! :D

Imorgon: Tänker jag gå i kyrkan. Det är ju långfredag! Och på kvällen ska jag höra Johannespassionen. Mkt påskmässigt!

På påskafton: Ska jag jobba och äta påskgodis.

Senast sedda film: Blades of Glory, igår. Fruktansvärt tramsig! :p

Bok jag läser just nu: Två! "Hon går genom tavlan ut ur bilden" Av Johanna Nilsson, och "Röda Rummet" av August Strindberg.

Dagens outfit: blir kjol, svart överdel, nåt snitsigt halsband och SOLGLASÖGON!

Sak jag vill ha: Ny TV med inbyggd hårddisk så jag kan spela in tvprogram jag missar.

Bästa TV-programmet just nu: Klass 9A

Och till sist ett tips: kombinationen kyckling, mango chutney, fetaost, honung och balsamvinäger är supergott!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Jasså recept kanske?

mia sa...

å jag hade en grym strindbergperiod för ett tag sen... är röda rummet bra? tror jag har den här nånstans... hm... påskläsning kanske?!

Lindiz sa...

Inget tips på vad man gör åt ögoninflamation?