27 mars 2008

vardagsvägra!


Alltså jag vill verkligen inte att det ska vara fredag imorgon! Jag orkar inte med vardag just nu. Vill att varje dag ska vara helg och att varken jag eller andra ska behöva gå till skola och jobb och sånt där. Imorgon har jag skola 10-15 och sen är det jobb 17.45-22.45. Urk!

Idag har varit najs! Var på en föreläsning till 13 om runor och annat trams, och sen gick Jennie och jag ner till stan via studentbokhandeln där vi inhandlade Nabosprogsdidaktik och fyndade Doris Lessings The Grass Is Singing till det trevliga priset av 25 kronor. Ska läsas någon gång!

Sedan gjorde jag våfflor för att försenat fira våffeldagen, och jag, Otto och Richard han käka lite innan vi åkte upp till konserthuset för konsert. Ball Bartok, sjuk violinkonsert av Eötvös, mycket smäktande Siegfrididyll, som alltid, och en underbar Eldfågelsvit. Den ska jag lyssna mer på någon gång! Sen blev det en snabb korv innan vi åkte hem för att snutta kudden, vilket jag ska göra nu. Men wä liksom, jag vill inte att det ska vara torsdag! Jag vill leka mer med folk utan att behöva bry sig om vad klockan är.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gjorde tradet i mitt kodak software som jag fick med min kamera, ja visst blev det snyggt!

Lindiz sa...

Äntligen helg - wiie!

mia sa...

trevlig helg min blommiga vän!

Jennie sa...

Helg 0 jobb