8 september 2008

Voldemort Hath No Fury Like Angry Harry Potter Fans

Som den nördigaste jag känner när det gäller Harry Potter i kretsen av folk som jag tror läser min blogg känner jag ett behov av att redovisa lite vad som händer i HP-världen. Och med det här blogginlägget kommer jag nog också att lugna folk som tycker att jag kanske är lite för nördig. Jag är ljusår ifrån vissa, om jag säger så.

Så här är det: Den sjätte filmen, Harry Potter and the Half-Blood Prince, skulle haft premiär i november i år. Av vad jag tror är kassa-anledningar (dvs att Warner Bros redan har nån annan stor premiär i vinter och inte har det i sommar) har Warner Bros beslutat att skjuta på premiären till i juli nästa år. Gissa om folk är förbannade. Det är bara förnamnet.

Den som är intresserad kan läsa en småkul artikel i The Wall Street Journal med samma titel som mitt inlägg. Och dessutom kolla dessa YouTubeklipp - skitkul!

En omfixad trailer (kort)



En MYCKET förbannad tonåring :p



Jo som sagt, jag känner mig långt ifrån såhär nördig :p Däremot tänker jag absolut köpa den här boken! Harry, a History av Melissa Anelli, min idol, har till och med fått ett förord av JK Rowling herself. Melissa Anelli är bas för The Leaky Cauldron och har tillsammans med John & Sue min favoritnördpodcast, Pottercast, som jag brukar lyssna på när jag diskar :D

(Nörderier så det räcker ett bra tag! I övrigt i mitt liv pendlar det mellan känslor för olika personer, allt från älskaälskaälska till fuck off and die, please. Och rätt mycket däremellan också! På onsdag blir det uppstartsmöte på operan och förhoppningsvis fika hos Jennie och lilla sötJulia! (Jag hör av mig vännen!) Torsdag betyder skola. Jag läser Virginia Woolfs "A room of one's own", och den är riktigt bra!)

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hej hej du Anna underbara Anna jag tänkte kolla om jag kunde få låna HP del 6...tror inte jag har läst den och skulle vara kul att göra det...Visst fika onsdag klockan 13

Lindiz sa...

Shit... what a geek u r :P