3 september 2008

Studentrapport

Idag har jag varit sjukt duktig! Har varit på stadsbiblioteket och hämtat en reserverad bok (som vid läsning visade sig bara vara ett kapitel som bara hänvisade till olika andra böcker - totalt ointressant!) och faktiskt läst 5 av 6 artiklar/kapitel av det vi ska göra till imorgon. Det var bara en som jag inte fick tag på, så det skulle varit 7. Nu har jag typ 25 sidor artikel kvar, som visserligen låter intressant - men jag är sjukt trött i ögonen! Det har blivit en del dator idag också, och nu orkar jag verkligen inte. Ibland funderar jag på om jag behöver glasögon eller om man bara blir fucked up i ögonen när man läst/suttit vid datorn/sett på TV för länge.

Jag var för övrigt på VFU-träff också. Och det var första gången på rätt så länge som jag kände att det faktiskt gav något! Jag älskar min VFU-skola, men ibland känns det som att det enda vi gör på de där träffarna är att lyssna på hur just den här skolan har löst det och det problemet, och lite får man känslan av att de tycker att de är väldigt duktiga liksom. Ibland vill man ju att det ska handla om mer vårt framtida lärarjobb i allmänhet, eftersom alla ändå inte kommer jobba på just den skolan. Jag hoppas att vår VFU-ledare Marie kommer att fortsätta hålla i träffarna, för det har varit en annan som gjort det förut.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Du det är emn blandade känslor ajg läser ditt inlägg part of me wants back 2 school, men andra delen funderar på om jag inte skall vara mammaledig till nästa höst, jag menar denna tiden kommer ju aldrig tillbaka

mia sa...

Blir det ex-arbete om Klitty eller?! Jag har verkligen paaaaaaaaaniiiiiiiiik för jag kommer inte på nåt att skriva om. Ta mig härifrån!