2 september 2008

Sista året....

Jäklar alltså, nu börjar det kännas lite läskigt! Idag börjar sista skolåret, och sen är man färdig lärare. Lärare liksom. Jag får lite panik. Fast det är jäkligt tufft också! Att jag ska få lov att förhoppningsvis försöka se till att en massa kids lär sig nåt vettigt (som att inte sär stava och sånt där hemskt, och att lära sig älska att läsa! ;) Oh well. Terminen nu lär bli rätt kämpig. Med vad som förhoppningsvis ska bli en examensuppsats. Jäklar liksom!

För övrigt är jag väldigt kär :) Och igår var vi på konsert i Domkyrkan, Otto, Richard och jag. Chrysostomosliturgin av Rachmaninov med Svenska Kammarkören. Gud så fint det var! Måste skaffa en inspelning, underbart! :)

Igår läste jag dessutom ut en av de sjukaste böcker jag läst på länge, Klitty och Da Vincikådisen. Klittyböckerna är typ sjukt sjuka och sjukt snuskiga, man flinar sig igenom hela boken. Och ja, det är meningen att det ska vara världens sämsta ripoff på Dan Brown, det var därför jag var tvungen att läsa den :D

6 kommentarer:

Lindiz sa...

Nu vet alla varför vi kallar dig Tant Snusk iaf ;p Syns snart darling - kram!

Jennie sa...

Hahaha auntie dirty =) Shoutout tebax Anna I miss u and ur stories känns sopm att du har lite nytt skvaller på g =)

Jennie sa...

Det får nog fan bli nästa vecka då, lindiz pratade om fika =)

mia sa...

Å jag vill läsa KLITTY! vad ska du skriva om? jag har panik, måste typ komma på nåt fräsigt att säga på första mötet på torsdag... arrrgghhh

Sofia sa...

Haha ok då, tant kanske var att ta i. Men snart så, tiden flyger ju iväääääg ;).

Anonym sa...

Äsch Anna det är inget att vara nervös över, du kommer bli en skitbra lärare!!! Läser du litterär eller språklig inriktning på den här kursen?