3 september 2008

Jag knarkar böcker

Igår var första dagen i skolan. Som vanligt har man smått panik efter att ha lastats på högar med kompendier och annat man måste hinna läsa. AAARRGGHH! Men nu känns det bra. Jag ska till och med försöka mig på en kurs med genusinriktning. Inte egentligen för att jag tycker temat i sig är superintressant, men för att jag verkligen inte ville ha den andra läraren som handledare för min uppsats. Jag är lite rädd för Mr Moorman om man säger så.

Nu har jag iaf varit duktig flicka och beställt böcker. Dessutom var jag på Myrorna vid Vågmästareplatsen och Ebbes hörna på Stigbergstorget för att leta skönlitteratur. Givetvis hittade jag inga av de böcker jag letade efter. Men TROTS DET kommer jag hem med fem böcker som jag ändå inte har tid att läsa nu. Hur sjukt är det? :p

Igårkväll blev vi bjudna på pyttipanna med ägg och rödbetor hemma hos Richard. Mycket trefligt! Där fick jag dessutom en bok av Claes Hylinger av honom som jag velat skaffa länge. Bra bra bra! Så totalsumman för nya böcker från igår är alltså sex.

På tal om inget fick jag också reda på hur mycket vissa verkar ha överskattat sig själva i vissa avseenden. Herregud säger jag bara. Det borde finnas instruktionsböcker för sånt där. Jag visste inte hur jag skulle reagera. Men självförtroendet verkar det ju inte vara nåt fel på, och Casanova verkar ju ligga i lä :p Högstadieskrytfasoner!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Oj knarkar böcker haha...härligt med pyttipanhna...riktigt svenskt

Lindiz sa...

Det sista vill jag nog veta mer om ;p

mia sa...

Ja du kan ju inte lägga ut en massa lösa trådar... Skvallra!

Anonym sa...

Jag ska me skriva ex-arbete i svenskan, eller kombinerat ped och svenska. kan vi inte komma på nåt ihop?! jag sitter o bläddrar i gammal kurslitteratur för att hitta nåt. jag får paaaaaaaniiiik! sjukt dålig fantasi just nu :)