18 september 2008

Another Bree Moment


Jag har nån gång funderat på att sätta etiketter på mina inlägg, och i så fall ska jag definitivt ha en som heter just "A Bree moment". När jag får mina städryck brukar jag få en otrolig lust att berätta om det :p

Idag har varit en sån dag! Tack och lov, eftersom jag var så trött och seg i förmiddags, var en av våra lärare sjuk idag så vi slapp seminariet 13-16. Istället åkte jag och storhandlade för dryga 500 kronor (URK!) och nu har jag ägnat 3-4 timmar åt att röja i mitt kök. Jag slet ut ALLT i kylen och skurade hela kylen invändigt och utvändigt med såpa och diskborste, och nu måste jag typ gå och öppna kylen en gång i kvarten och beundra den! Vidare har jag skurat, diskat och hållt på. Det tar en jäkla tid helt enkelt! Och det som verkligen behövs är dammsugning, och dit har jag inte hunnit än. Men imorgon tänker jag fortsätta ha städdag!

Vidare på Bree-temat har jag en bröddeg som står och jäser nu, för det ska bli bröd till soppa jag tänker laga sen. Wiie!

Imorgon är det städning, jobb på operan med lite guidning, sen personalmiddag med Villekullafröknarna. Lördag betyder jobb på operan med Mozarts Requiempremiär, och då tänker jag parkera Otto i en stol i salongen så jag kan ta med mig honom ut och äta efteråt, och på söndag ska vi bevittna Richards stora dag när han ska vikariera som Jan H, dvs. spela på Högmässan i St Pauli! Och på kvällen blir det jobb, och sen är det nästan min födelsedag :)

(Och nej, jag har inte sysslat med vapen, men jag tycker det är intressant att Marcia Cross, aka Bree van der Kamp, är snygg till och med iklädd vapen!)

4 kommentarer:

Lindiz sa...

Ja, men ska man få leka Bree måste man börja komma på DH-kvällarna. Kram!

Jennie sa...

Mmmm nästan din födelsedag hihi spännande =) Ostkväll sounds good men jag tar det som sagt lungt med ostan haha =)

Anonym sa...

Jo det är klart att det är vad jag menar, men så vill jag inte skriva så jag låter det vara underförstått :) Grattis i förskott

erika sa...

Huh. Kan du ta mitt hem när du är klar med ditt?