14 maj 2008

(Förra) Veckans Utmaning | Favoritmusik!

So here comes mine:

f a v o r i t e t t | The Beatles
Här är inte så mycket mer att säga. Jag älskar Beatles! Och börjar man lyssna mer än de absolut mest kända så hittar man en sån sjuk bredd i vad de har gjort, allt från helt galet till väldigt smäktande till kuligt till jättebra! Här är en av mina favoriter, som ni kanske inte hört förut.

f o r n o o n e


f a v o r i t t v å | Josh Groban
Jag har faktiskt varit förtjust i den här sötnosen i flera år. Lite lagom smörigt och väldigt söta texter med oftast maffiga orkestreringar, jag är rätt svag för sånt! Och han är så jäkla snygg!

p e r t e


f a v o r i t t r e | Jamie Cullum
Soft jazz och annat skojs, jag gillar Jamie Cullum starkt!

w h a t a d i f f e r e n c e a d a y m a d e


f a v o r i t f y r a | Sofia Karlsson
Självklart måste Sofia få vara med här! Älskaälskaälska :D Här sjunger hon underbara Dan Andersson :)

m i l r ö k


f a v o r i t f e m | Giacomo Puccini
Här skulle jag egentligen behöva klämma in Mahler, Wagner och några till, men Puccini är min absoluta operafavorit. Här ska ni får höra Nessun Dorma som det SKA låta! Paul Potts kan ju liksom vänligen men bestämt slänga sig i väggen. Och från underbara La Boheme sjunger Anna Netrebko Musettas Vals. Ah!




5 kommentarer:

Lindiz sa...

Haha! Våra listor var ju inte direkt lika :P

Anonym sa...

Jag trodde att du hade viktigare saker för dig i skolan än att lägga upplistor på den bästa..... har kanske missuppfattat det då haha kramkram

Jennie sa...

Mäktigt

erika sa...

din musiksmak är väldigt classy, må jag säga. men jag gillar den. delvis.

Anonym sa...

Jag tror du har glömt mig på din lista.