20 maj 2008

En tågtur till Malmö och en biltur till Jonsered

I fredags drog jag och Otto till Skåne alltså! Innan dess hade jag varit på Ica Olskroken, mitt andra hem känns det som ibland, och inhandlat tågpicknick! Jag älskar att äta mackor inslagna i smörpapper med brunt snöre om! :) Vi käkade glass med Richard innan tåget gick, och sen ägnade vi tågresan åt att lösa korsord i Allers. Det måste jag alltid göra när jag åker tåg! När vi kom fram på kvällen åt vi mkt god middag hos Robin och Lundin. Champagne, anka och sen så mycket ost att jag höll på att storkna! Galningarna hade 12 sorters ost. Need I say more? :p Jag totaldäckade av proteinkoma på golvet :p Sen ordnade vi flyktingläger på Robins golv med tre madrasser i rad och jag slogs bara lite med mina medflyktingar innan de började snarka.

På lördag morgon var vi lite lagom sega. Men vi åkte bort till Systrar & Bröder, ett mysigt konditori, där de har frukostbuffé. Där tillbringade vi några timmar, mkt trefligt! Sen gick vi en sväng på stan, bl.a. till min favoritbokaffär Hamrelius. Där skulle jag kunna flytta in! Glass på Lilla Glassfabriken hann vi också med innan det var dags att åka hem för en liten nap. Sen försökte jag locka håret i den enda spegeln som fanns, på toa, vilket gjorde att jag hade tre killar som stod och gnällde. Män alltså! De förstår sig inte på viktiga saker. Vi åkte bort till Centralen och gick till Svea, en najs restaurang där vi tillbringade ett antal timmar. God mat och gott vin och trevligt folk! Mindre trevligt var det på Lilla Torg mycket senare på natten, där var bara pack. Men efter en stund där åkte vi hem och åt choklad innan vi somnade.

På söndagen var vi lite segare ändå, men åkte bort till Systrar & Bröder igen för en favorit i repris! Lundin fick springa till sitt tåg, men hann :) Otto, Robin och jag åkte hem till lägenheten igen och skrev lite vykort och degade lite innan vi också skulle åka bort till centralen. Vi inhandlade mackor på Subway och sen satt vi på tåget och löste korsord igen. I Göteborg mötte vi Richard och åkte hem till mig och fikade. Vi behövde en resumé av hans grillkväll med Jan H!

Igår var det måndag. Jag var jättetrött och somnade i badkaret! Tur man inte blev helt skrynklig :p Sen skrev jag lite (med betoning på lite, usch) uppsats och mötte sen herrar P och E i Brunnsparken. Vi behövde ändå frakta runt/hem lite väskor och madrasser och jag behövde köpa hundmat, så vi bestämde oss för en liten biltur. Först ett stopp på Ica Maxi på Allum och sen en tur ut till Jonsereds fabriker och herrgård. Där grillade vi korv i solkvällen på en grillplats bredvid en liten väg, mellan en kohage och en fårhage. Vi, dvs. Otto, fotade alla söta små lamm, och jag matade en kossa! Väldigt trevligt var det! :)

Nu sitter jag hemma hos mina föräldrar, som är i England, och ska ta tag i min käcka lilla uppsats! Imorgon blir det handledning och responsgruppsträff. Ikväll är det ESC-kval I, och på torsdag ska vi gå på Mahler på konserthuset!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh det låter som en bra helg Anna gumman =)

Lindiz sa...

Inga bilder *snyft*

mia sa...

Å Systrar och Bröder har jag också besökt! jag äääälskar konceptet med att äta fet frukostbuffé ute. Du skulle se mig på hotellfrukost, jag kan inte bete mig. tar lite av allt, eller rättare sagt mycket av allt. du har stafettpinnen by the way. puss