16 maj 2008

Anti-blogg

Alltså såhär tänker jag: Bloggar i största allmänhet brukar folk använda sig av för att ge uttryck åt sina stora egon (jag också ;), men man brukar ju oftast framställa sig själv och sitt liv så glammigt och positivt som möjligt. Idag har jag faktiskt tänkt göra tvärtom. Alltså nån sorts anti-blogg.

Idag, eller iaf just nu, känner jag mig nämligen så långt från glamourös och fräsch som det bara går! Jag sitter här i mina o-bytta trosor, nattlinne, smutsigt hår och skitiga fötter. Jag känner mig sjukt äcklig och ofräsch! Visserligen tänker jag ju såklart göra nåt åt det om en stund, men jag tänker offra min stolthet för att kunna känna mig extra fräsch sen. Jag måste gå upp till Ica på Olskrokstorget för att handla lite grejer till Ottos och min tågresa i eftermiddag. Jag har kärringtradition när jag åker tåg och måste alltid handla Allers så man kan lyssna på iPod och lösa korsord! Det började för flera år sen, och nu kan jag icke åka någon längre tågresa utan :D

Så nu ska jag dra på mig nåt och handla. Med stora mörka solglasögon så ingen känner igen mig :p Sen ska jag fräscha mig en smula opp, för att citera Müllweiser, och försöka få skrivit nån sorts inledning på uppsatsen! I eftermiddag åker jag till Malmö, så då får ni ursäkta viss sniglighet här!

6 kommentarer:

erika sa...

haha. jag känner mig precis lika oglamourös, jag :D känns som om jag inte sett en dusch på veckor. efter några "jag ska bara" ska jag också ta och fräscha till mig. ha en trevlig malmövisit!

mia sa...

en gång snigel, alltid snigel- som de brukar säga. jag ser också för jävligt ut kan jag meddela.. det är du o jag anna! trevlig helg i skåneland!

Lindiz sa...

Hmm... jag är mer på jag-hatar-livet nivån om jag ska vara ärlig... men det blir väl bra nån gång :P

Jennie sa...

Tja sitter i Rickards kallingar och hans t-shirt? Ofräsch oh yes fast nyduschad iofs

Anonym sa...

Av med hatten för dig, jag skulle aldrig skulle kunna skriva om ofräschet sådär. Du är cool baby!

Lindiz sa...

Du å Mia kan bilda en snigel-klubb? Hihi... :P