21 november 2007

Xanadu plus Gin&Tonic


Jag vill verkligen inte veta hur många sidor jag inte läst idag. Jag vill typ dricka en massa sprit och krypa ihop i fosterställning och däcka så i nåt litet hörn nånstans. Och så vill jag sätta upp adventstjärnor i alla mina fönster! På onsdag ska jag iaf åka till Ullared, det ska bli skojsigt. Jag tillhör den delen av människor som kan bli extremt lycklig av att fynda typ diskhandskar (iaf om de är rosa) och svarta gaffelpärmar och sånt.

Härom dagen när jag såg på Videokväll hos Luuk där Annika Lantz var med i så fick jag dessutom höra låten Xanadu ur filmen med samma namn, med Olivia Newton-John. Så grym låt! Jag är helt fast. Dessutom bara MÅSTE jag se den filmen! Alla åker typ rullskridskor, och det är en 70-tals-musikalfilm.

Idag hade vi basgruppsarbete. Det gick inte så jättebra. Mest för att Linda fällde ihop sig, Mia somnade mitt i Lindas högläsning, jag hatar teaterspeleri och var typ skitneggig och Jennie var sexuellt frustrerad. Vår basbrupp känns mkt stabil ibland :p Men kul har vi! Jag vet verkligen inte hur jag ska klara mig nästa termin, framför allt eftersom Mia tänker fly landet och åka till ett annat land, Småland! Vem ska då asgarva mitt i köttbullsbaguetten så jag får nåt att skriva haiku om?

Sen fick jag chans att beundra Rolf Pettersson igen. Han är så stilig i sina glasögon! Det är mindre stiligt att han alltid verkar gå i jeans och vita tubsockor i några chaskiga tofflor. Där får det faktiskt bli ändring!

Nu ska jag duscha för mitt hår är scabby. Det är kallt att duscha, men jag orkar inte göra det imorgon. Gonatt på er! Och kolla in Xanadu nu :)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Hej, jag tycker att det är bra att du lixom knyter ihop hela basgruppen med din sagoberättarröst =) Xanadu ja, kanske skall kolla in den =) Kraaaaaam nu åker jag till London

Lindiz sa...

Jag vill oxå se... filmkväll? Kramiz

mia sa...

jag är en svårmodig fader... orakad, och svårmodig.
vi ägde idag med vår hyacintanalys!

robin sa...

Nu har jag sett videon.. hmm.. :P