24 november 2007

Ibland blir jag rädd


Ibland blir jag rädd för mig själv! Jag är en väldigt ojämn människa har jag kommit på. Typ när det gäller allt! Jag borde försöka göra något åt mig själv. Hhhm.

Bevis A: Jag får för mig att det är viktigare att städa min garderob än att läsa kursböcker. Och då snackar vi sortera grejer jag gått och tänkt på att jag borde göra i flera månader. Lägg också till att jag i onsdags äntligen gick ner och slängde ut gammal blomjord ur en stor kruka som stått i min hall i flera veckor OCH tog upp den på vinden sen! Och det gör jag när jag verkligen behöver utnyttja tiden och läsa.

Bevis B: Ta mitt humör. Jag brukar pendla mellan hysteriskt fnissig, superglad och äckelpositiv till arg-som-en-varg, gråtfärdig, apatisk och allt-är-hopplöst. Är det normalt?

Bevis C: Jag är väldigt inkonsekvent. Kan frossa i socker men är väldigt duktig på att ta bort fett i mat osv.

Bevis D: Jag låtsas att jag har pengar. Hur stabilt är det?

Bevis E: Jag är väldigt ordingsinkonsekvent. Det är skitdammigt här och man ser typ inte ut genom fönstret, men jag irriterar mig seriöst på att jag har så många olika sorters handdukar. (Att jag skulle vilja slänga alla mina handdukar och köpa nya så att alla är lika stora och ser likadana ut skrämmer mig faktiskt lite).

Bevis F: Jag kan ligga i timmar och läsa en bra bok om jag kommit in i den, men självdisciplin nog att ligga flera timma och läsa kursböcker är väldigt mycket svårare.

Kan man söka hjälp nånstans? :p

4 kommentarer:

Lindiz sa...

Om du kommer på hur man får hjälp så säg till... jag behöver oxå hjälp! Puzz

robin sa...

Blir vi alla inte lite rädda för oss själva ibland?

mia sa...

rädsla är mänskligt min vän! men självklart förutsätter jag att det är tiptop-fint på onsdag när det vankas inofficiell träff hos casa Anna... puss!

Jennie sa...

Herregud, det där jag ju jag spot on