29 november 2007

Mat, podd och jul!


Jag är väl en av ganska få som faktiskt gillar Mat-Niklas, alltså Niklas Ekstedt. Framför allt har jag kommit på att han passar väldigt bra ihop med Annika Lantz! Han är med rätt ofta på telefon och har fått en massa helt sjuka uppdrag, som att komma på vilket bakverk som skulle kunna symbolisera Segoléne Royal i det franska presidentvalet etc. I fredagens Lantz i P4 var han med och skulle provsmaka redaktionens matlådor, vilket var sjukt kul att lyssna på! (Så gör det!)

Liten podcastlektion, eftersom vi glömde det igår...

För att börja prenumerera på till exempel Lantz i P1 behöver man ett program som klarar av det. Jag rekommenderar iTunes. Det finns att ladda ner gratis på apple.com. Man öppnar sen programmet och klickar på iTUNES STORE i vänsterkanten. Då öppnas iTunes Store och man kan söka på det man letar efter, till exempel Lantz i P1. När man sen hittar podcasten man vill ha trycker man helt enkelt på SUBSCRIBE - och så har man den sen under PODCASTER i vänsterkanten! Så fort det kommer ett nytt avsnitt laddar iTunes automatiskt ner det, och så har man en hel lista full med små trevliga blåa prickar som talar om att det är nya avsnitt man inte har lyssnat på. Wiie!

Igår var det basgruppsträff här - fy fan vad najs det var! Det blev ostorgie med efterrätt och photo session med Desperate Housewives-tema. Nu kommer jag dessutom klara en hel fredagkväll utan julmusik (fast man får ju göra sitt bästa för att få fram sina musikkrav ändå!) eftersom vi körde allsång högt och tjusigt av både julmusik och en massa musikalmusik. Dessutom testade vi nya dansmoves :D

Nu måste jag läsa lite Baudelaire och Whitman. Dessutom har jag betalat räkningar för över 6000 spänn. Urk!

5 kommentarer:

Jennie sa...

Urk säger jag med, ngn mer som vill ha jullov?

robin sa...

Hehe, ja, du är nog en av få som gillar Niklas :P

Men härligt att ni hade kul igår iaf.

Ses snart!

mia sa...

har grannarna klagat på vår ähum... skönsång?!

Lindiz sa...

Visst hade vi kul tillsammans... hmm testa matlådor? Ja, det kanske jag borde lyssna på? Bilderna finns i mappen... med 2 filmer som tar långt tid att synkronisera... but hold on - it's coming!

Anonym sa...

Jeppe Gillar också Mat-Niklas. Han ringde ju till Afrika och berättade det för en afrikan.