14 november 2007

| Människor jag beundrar | Sofia Karlsson


Nu tänkte jag att alla kan få höra lite underbar vis/folkmusik! Jag fullkomligt älskar denna lilla korta människa med det lockiga håret. YouTubeklippet är när hon sjunger min favoritlåt, Milrök. Text av Dan Andersson, bara så otroligt vacker! Dessutom blir jag alldeles glad av att höra den.

Nu virvlar det lite snöflingor utanför fönstret också. Sofia Karlsson har dessutom sjungit den vackraste versionen av Till Havs (ja ni vet Jussi Björlings gamla dänga) jag har hört!

5 kommentarer:

robin sa...

Jag har varit vid en kolmila en gång :)

Jennie sa...

Hm ja...jag vet inte riktigt vad jag skall tycka, kanske får lyssna in mig lite =) Kram

Lindiz sa...

Inte riktigt min typ av musik... fast jag gillar det trots allt lite. Fast samtidigt får jag konstiga tankar i mitt huvud... min kopmis anders å hans jävla irlänska folkmusik... tack å lov att han hittade mannen som skrev underbara Cecilia Lind. Puzz

mia sa...

jaha ska du också banga på torsdag?! hehe... vi får lita på resten av basgruppen... eller... ähum... nej då det får de väl ställa upp på! ska vi muta dem med kladdkaka?

mia sa...

läsångest!!!