6 augusti 2008

häj!

Ja nu är jag typ hemma från Stockholm! Det är helt sjukt hur fort åtta dagar kan gå. Galet!

Vi åkte morgontåget upp förra måndagen, ungefär samtidigt som lilla Julia kom till världen. Väl framme i Bromma fick jag ju efter viss telefonkonferans veta det! Eftermiddagen ägnade vi åt att åka kundvagn (Richard gjorde iaf) och såga cykellås (också Richard) och laga jättegod middag (Otto) och tjöta en massa (jag).

I tisdags hade vi Gustavsbergssightseeing eftersom Richard hade en begravning att spela på. Otto och jag fixade lunchpicknick och eftermiddagen gick vi i stan och runt till diverse antikvariat. I onsdags träffade vi Lundin och Madeleine och lallade runt på Östermalm och satt och lyssnade på halvlökiga skivor i Lundins Östermalmslägenhet! Vi var på familjen Pleijels lantställe utanför Flen över en natt också, och badade hur många gånger som helst - underbart! I fredags var det fest med Richards kompisar som gällde - mkt trefligt! ^^

I lördags beskådade jag det lökigaste bröllop jag nånsin sett - Richard skulle spela på tre bröllop och vi bestämde oss för att leka wedding crashers. Föreställ er följande: blomsterarrangemang med guldsprayad murgröna, knallcerisa gladioluser och blåfärgade rosor. Brudgummen iförd nån sorts blå lång kavaj med guldbroderier. Bruden i puffig ceriserosa klänning med tillhörande kappa med skitlångt släp och en frisyr som var ruggigt ful. Därtill matchande barn i guld och cerise, blått och cerist ljus från strålkastare i koret och altargången, och rökmaskin så att det flöt en massa rök runt fötterna på brudparet under det att de avgav sina löften. Eh ja. De andra två bröllopen var däremot fina :)

I söndags träffade vi Ottos kompis Marie (som för övrigt borde bo nånstans i närheten av där Sofia Karlsson bor - Skärmarbrink!) och sen var Richard och jag på den högmässa i Storkyrkan som avslutade Prideveckan. Rätt lökigt. Men det roligaste var den lilla motdemonstrationen med stort bibelplakat som stod utanför kyrkan :p Efteråt mötte vi upp Otto och Mårten på en pub på Söder där vi satt ett antal timmar tills det var dags att lulla hem. Sen gick tåget hem i måndags eftermiddag efter ännu mer bokinköp. Nu måste jag seriöst ta studieuppehåll så jag hinner läsa ikapp!! Det börjar bli helt hysteriskt i min bokhylla...

Den här veckan är det jobb på operan som gäller tisdag - lördag, och sen vill jag upp till Lysekil!!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Häj häj...välkommen tebax vi har saknat dig!! Du hade ju helt rätt lillis kom innan du kom tebaka =) Underbart med ett besök nästa vecka...en lunch på onsdag kanske?

Lindiz sa...

Hur många gånger använde du ordet lökigt? Haha! Låter som du haft trevligt iaf - kram!

mia sa...

Du börjar bli en lök hela du gumman :) hihi... jag har me köpt några nya böcker på loppis... mycket najs, men när ska man hinna läsa allt? har ju alltid en bok på G men man hinner aldrig allt man vill... pöss

Anonym sa...

N.B.! det var för fanken ingen högmässa vi var på. När de börjar kalla sånt för högmässa lämnar jag svenska kyrkan på riktigt.