21 augusti 2008

HÄHÄ!


Nu känner jag mig jääääääkligt nöjd!

När jag var i Stockholm för några veckor sedan sprang jag ÄNTLIGEN på ett ex av TS Eliots diktsamling "De knepiga katternas bok" i översättning av Britt G Hallqvist - det är diktsamlingen Andrew Lloyd Webber baserade "Cats" på. Och dikterna är verkligen jättesöta, jag har verkligen alltid gillat dem. I alla fall, på det här antikvariatet nära Odenplan gav jag 81 spänn för den, det var nämligen dessutom 30% rea. Efteråt upptäckte jag att det dessutom var den svenska originalupplagan från 1949 jag hittat, och den är i princip oläst.

Nu kommer vi till det roliga. Jag ställde in den i bokhyllan idag och tänkte att jag skulle kolla på www.antikvariat.net om den finns och vad den kostar. Döm om min förvåning när exemplaret jag hittade där, som dessutom var lite fläckigt och snedläst, kostar SEXHUNDRA KRONOR! Jag har gjort ett fynd helt enkelt ^^

Nu är det egentligen den engelska versionen jag vill ha såklart. Men där ligger originalupplagan från 1945 ute för 12000 kronor. Jag får nog fokusera på att över huvud taget hitta ett engelskt exemplar :D

Men jag har iaf svenska originalet. Hähä..

5 kommentarer:

Lindiz sa...

Coolt... way 2 go ;)

Anonym sa...

Mycket bra! Ditt första steg mot en fullfjädrad originalupplagesamlare!

Anonym sa...

matrialismen blomstrar... ;D hehe /g

Anonym sa...

grattis... ja nu får du känna dig nöjd...

Anonym sa...

grattis... ja nu får du känna dig nöjd...