18 augusti 2008

Två veckor

Kvar i typ frihet! Fast det är nån sorts låtsasfrihet, för det är så sjukt tråkigt att ha slut på pengar och veta att nästa lön antagligen bara kommer räcka till hyran. Knappt. Visst har jag sparpengar så det är inte så att jag behöver leva på krossade tomater, men det är BAJSTRÅKIGT att inte ha pengar att kunna göra vad man vill utan att behöva tänka på vad saker kostar. Otto och jag ligger dessutom i sängen på morgnarna och dreglar i bostadsbilagan på alla schyssta treor som finns i Lorensberg och Johanneberg och Linné osv. Men då får man ju ha några miljoner att hosta upp. Just nu hostar Otto mest upp slem dessutom, eftersom han är förkyld. Igår var jag snäll och lagade mat och tyckte synd om väldigt mycket!

Nu sitter jag och försöker förstå hur jag kan ladda upp en ny facebook-bild på en Mac. Jag är inte riktigt vän med Ottos dator än.

Fatta att det nu bara är två terminer kvar tills jag är färdig lärare! Det är helt sjukt egentligen. Efter nyår borde man börja leta jobb. GAAAH! Jag vet inte om jag vill! Eller jo, för det borde innebära en jävla massa mer pengar än vad jag har nu. Jag läste i GP på ledarsidan idag att studenter i snitt har fått 300 kr mindre att leva för per månad, jämfört med alla andra löner där folk har fått 4100 kr mer, räknat över ett antal år. Det är SÅ SJUKT! Jag längtar tills jag har månadslön och gärna billigare boendekostnader osv.

För övrigt måste jag bara rapportera om min och Ottos sjukighet. Jag var tvungen att googla upp Kronan, ni vet företaget som gör skitcoola cyklar, eftersom jag hört att de gör barnvagnar också. De hade världens bästa filmserie där, och vi har typ bestämt att får vi barn nån gång så ska vi ha en sån vagn! Mkt sjukt med tanke på att vi nu har varit ihop i väldigt lite drygt två månader. Men ändå! :p Vagnen är apsnygg :D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh lycks dig att vara färdig snart, själv har jag tre långa år kvar med lite pengar och en lång önskelista... :P

erika sa...

åh, jag dreglar över kronancyklarna dagligen! a big "vill ha"!

Lindiz sa...

Fast fröken H har ju gjort en hel del i sommar så klaga inte över att pengarna é slut. Alla é i samma situation :P

Jennie sa...

Åhhh de var fina de vagnarna!!!

mia sa...

Tjusiga vagnar! ja snart är vi färdiga lärare... känns helt crazy! längtar me till den där månadslönen... ha nu levt på henke hela sommaren, så han längtar nog också tills jag är klar :)

Anonym sa...

Vilken jävla pansarvagn. Ska ni ha små Hitler-Jugend-kids i den?