7 augusti 2008

I seraillets have

Idag var en vanlig dag på jobbet. Fast jag är helt slut i benen eftersom jag körde två guidade turer på varandra. På den vanliga turen, den kl 15, hade jag ett gäng danskar med. Här fick man sätta danskkursen på prov när jag skulle svara på frågor och sånt. Efteråt, när jag följt med alla upp till där de lämnade sina väskor, frågar de helt plötsligt om de får sjunga för mig! Jag fick en fyrstämmig acapellaversion av Stenhammars underbara "I Seraillets Have" (som ju har dansk text!) bara för mig! Jag stod och fånlog som en sol :p Ibland är det väldigt trevligt att jobba! :)

Vill man höra mer underbar svensk musik rekommenderar jag en skiva som heter "Stämning" som The Real Group gjorde med Eric Ericson för några år sen. Jag blir alltid på så bra humör när jag hör den!

Nu är det tvätt och städning som gäller...

1 kommentar:

Lindiz sa...

Jag é oxå trött efter jobbet idag - puh! Fast jag måste renovera mig sj nu... hihi! Kram