12 augusti 2008

Helylle!

Nej, det står helylle och inte helfylle. För helylle är dels vad Richard kallar mig och Otto ibland, och det är definitivt vad vi var igår. Jag har de senaste dagarna fått nåt totalt prettoryck och håller på och småstädar lite hemma (jag hade dock gärna sett att det där stora städrycket kom för det skulle verkligen behövas, men blommigt dammsuger bara när det stora rycket infinner sig) och packar upp väskor från diverse semestrar och sånt. I söndags bakade jag rosa Juliamuffins och espressokaka, och igår höll vi på skitlänge i köket och gjorde hemlagade köttbullar med kokt potatis och lingonsylt. Och jag gjorde pressgurka! Gud vad gott det är. Dessutom testade jag att göra egen müsli. Det blev lite lite bränt men gott!

Dessutom håller vi på och äter upp i frysen. Bara en sån sak. Det är väldigt helylle. Och jajamännsan, vi har bestämt att börja med dagliga kvällspromenader också, så igår var vi ute och flanerade i Olskroken och Bagaregården i 45 minuter och pratade lägenheter.

Igår var jag också och fikade hos Jennie och Julia, och sötare unge får man leta efter! Jag blir SÅ sugen! Men jag får nog börja med att låna Julia lite när Julias mamma behöver sova. Eller gå på toa :p

Avslutningsvis vill jag bara tipsa alla om Mia och Klara, som sänts i SVT. Skitkul! Det är vårt senaste projekt vi ägnar oss åt på kvällarna!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm hemlagade köttbullar, önskar jag också fick ett sånt ryck :-)

Jennie sa...

Juliamuffins e gott mitt i natten =) Tack för igår vännen, självklart får du låna henne när jag skall på toa

Lindiz sa...

Jag får lite ångest av att läsa detta - hihi!

mia sa...

Tant Snusk! Du var sååå söt med Jullan i famnen! Det klär dig... tihihi

Anonym sa...

Plötsligt känner jag mig lite tveksam till den där middagen den 23...