26 augusti 2008

Regnigt

Idag är det regnigt, men tänk det gör inget, för idag tänker jag ha värsta mysdagen! Jag har röjt världens jäkla disk i köket, tog säkert en timme inklusive totalskrubb av diskbänk och annat äckel, och nu tänker jag först se om jag kan sparka igång sån där jobbig e-legitimation så jag kan skicka in min studiemedelsansökan (som jag har glömt som vanligt!) och sen ska jag se på film och sticka lite. Lagom toffligt och tantigt för en dag som denna :p

Lördagens italienska afton var mkt treflig, och i söndags fick vi ett ryck och gjorde kålsoppa. Billigt, rejält och jättegott! Konserten på kvällen var väldigt bra också, Malin Byström sjunger som en gud och det var bra drag på orkestern! Det satt en skata till tant framför mig som var helt spattig dock. Jag råkade viska en sak till Otto när operachefen Liselotte kom in på scenen, i applåden liksom, och tanten vänder sig och hyssjar på mig. Som om det störde liksom! Vidare satt hon och vred sig och hoppade till så fort hon hörde nåt och så fort jag bytte ställning i fåtöljen. Mkt underhållande :p

Idag ska jag laga fisk! Och jag vill också tipsa om kokt vitkål. Gud så gott!

2 kommentarer:

mia sa...

Jag har också mysdag idag. Eller, först ska jag några ärenden på stan, vattna mammas blommor och handla lite. Men SEN är det mysdag. Har tyvärr en huvudvärk på G, men annars är det gött... Kram

Jennie sa...

recept på kålsoppan?