21 augusti 2008

Skatan Skipper

Jag har länge stört mig sjukt mycket på programmet "Du är vad du äter", både den engelska varianten, vars programledares utbildning tydligen kommer från något ifrågasatt onlineuniversitet, och den svenska med Anna Skipper i spetsen. Hon har naturligtvis ingen utbildning heller, men tjänar säkert redigt med pengar på programmet.

Roligare blir det när man kan läsa här om vad matskribenten Karin Ahlborg tycker om programmet, och att tre tungviktare från Dietisternas Riksförbund tycker att programmet bör läggas ner eftersom Anna Skipper håller på med trams. Som till exempel att man bör långkoka dricksvatten i minst fem minuter för att få bort skadliga ämnen i det.

Och ännu roligare blir det när man läser att Göteborgs Kex är vansinniga på henne för att hon påstått att deras smörgåsrån innehåller transfetter och skulle vara farliga för barn, något som är totalt felaktigt.

1 kommentar:

erika sa...

Jag kollar på det. Båda versionerna. Jag tittar mest för att se hur mycket de går ner i vikt. Men visst är många saker lite skumma. Exempelvis att grönsaker och frukt endast är nyttiga om de är kravodlade eller ekologiska. Och sen det där med att man skulle köpa massa tillsatser för att kunna dricka sitt egna kranvatten. Jag ställer mig också frågan: om skipper nu är så jävla duktig och äter och tränar på samma sätt som hon lär ut, borde hon inte då vara hur smal och fit som helst? för det är hon ju inte..