22 augusti 2008

språknörden gnäller

Nu tänkte jag gnälla lite på en sak jag ser alltför ofta i såna där halvoffentliga bloggar och på andra ställen. Nyss såg jag det på nån blogg på dn.se.

Jag stör mig nåt vansinnigt på folk som inte kan skilja på och så och också. Alltså när folk typ skriver typ "Idag har jag varit och handlat. Jag köpte ost och persilja. Också blev det fyra fläskfiléer för det var rea." Också istället för och så. Jag blir tokig! ´

Också använder man när man vill tillägga något, i betydelsen typ "dessutom". Att skriva och så, som i och så vidare, är något helt annat. Morr!

5 kommentarer:

Jennie sa...

Ja MORR MORR tack för senast

Anonym sa...

Haha, en före detta vän brukar skriva så på sin blogg :p Bristande social empati och språkkunskaper.

Anonym sa...

jag fattar inte! men min tyska grammatik är nog bättre än min svenska haha. ge mig fett jag vill överleva....gaaaaahhhh.....

mia sa...

Man skäms!

Lindiz sa...

Bra sagt Tant Snusk :P