11 februari 2008

Recap!


Nu har jag varit sådär dålig på att skriva igen! Men det är faktiskt för att jag har haft besök. Snabbrepris av min halva vecka:

Onsdag: Först seminarium i skolan som jag minsann fick gå på helt utan närvaro av andra basgruppsmedlemmar! Jobbigt värre :p Tur att det finns andra trevliga människor i klassen också när man blir så sviken ;) Sen hem och försöka röja upp lite innan Robin anlände från Skåneland. Vi mötte Otto vid Valand för lite gulasch på Rosteriet innan konserten på Artisten. Precis lika trevligt som förra gången, och Jan Yngwe var precis lika seriös som förut :p Däremot saknade vi Richards kuken-tshirts-kupp - vad skulle hänt med livstråden då? Hähä... Efteråt stack vi hem till mig dit även Grethe, Johan och Gustaf anslöt. Trefligt! Både jag och G drack alldeles för mycket vin, precis som det ska vara!

Torsdag: Ein bisschen bakis segade vi lite på morgonen och åkte sen in till stan, där vi lallade runt i säkert fem timmar till diverse skivaffärer och antikvariat mm. Jag fyndade sju nya böcker att lägga till ångesthögen över allt jag vill läsa, plus några skivor. Mycket bra!! Bodil Malmsten ska nog bli min nya idol tror jag. Eller vi får iaf se efter de här tre nya böckerna, för precis som Otto vill jag också ha Bodil med mig i sängen på kvällarna :p På kvällen var det lite degigt och vi åt lite rester från min frys och slappade =)

Fredag: Robin och jag åkte bort till Örgryte Nya Kyrka vid halv tolv och blev insläppta av Richard som spelade Elegy av mannen med det underbara namnet George Thalben-Ball mycket smäktande! Vi drog ner till Ica Focus och inhandlade diverse intressanta saker för kvällen. Sen blev det pannkakor till lunch, och vid halv fem åkte vi hem till Richard. En otroligt smarrig middag med fläskfilé, svartvinbärssås, ugnsbakad klyftpotatis och äpple intogs med ehhm väldigt mycket vin. Om förra festen hos Richard var bokhyllefesten så var det här definitivt glaskrossfest, hähä. Fyra glas smalt, varav jag var skyldigt till 50% :p Vi drog också över till Ottos arbetskompis som bodde i nästa länga och hälsade lite på henne och en rolig ålänning (det är nog fan min nya favoritdialekt!) och en till. Skitkul! Jag lyckades även välta ett vinglas rakt i knät så jag fick skölja ur hela kjolen i handfatet och sitta invirad i en provisorisk kjol gjord av ett lakan medan jag torkade kjolen i ugnen på 50 grader. Dessutom råkade jag mitt fyllo också glömma att ta ur mobilen innan kjolen blev vattenbehandlad, så den har nog avlidit :p

Lördag: Extremt onyttig frukost och sen in till stan där vi kollade lite i affärer innan vi gav oss ut på lite spårvagns-sightseeing till Torp/Kålltorp. Egentligen skulle vi åkt hem sen men vi fick ett ryck och drog ut till Hammarkullen och Angered också :p Sen degade vi resten av kvällen med god lasagne och melodifestivalen!

Söndag: Klockan elva var det högmässogudstjänst i Örgryte Nya där Richard och två kompisar stod för underhållningen, dvs mkt tjusigt orgelspel och sång. Litanian är min nya favorit! (Psalmboken 700:1 ;) Sen åt vi semlor och åkte hem till mig och såg en Jönsson innan jag åkte till jobbet och Robin åkte till sin farmor och farfar. Jobbet igår vill jag inte ens tänka på, det var bara kaos! Jag måste ha åkt på alla virrpannor på hela operan just då uppe hos mig. Galet!

Nu är det måndag och jag vill verkligen inte gå på det där seminariet som börjar om en dryg timme. Fast nu ska jag åka till Focus och kolla på ny mobil!

4 kommentarer:

robin sa...

Fin resumé, hoppas att du nu hittar en bra telefon också :)

Jennie sa...

Så det var därför du var tvungen att hitta en ny mobil mycket fylla för dig, bra att du super för mig med. Jag ville oxå var5t med i onsdags ordna en ny myskväll hos dig hehe

Lindiz sa...

Haha... blommigt in da hood :-P

mia sa...

hej snigel!
snigel is back
snigel måste uppdatera oftare :)

djiiiiiin på dig!
kram