12 februari 2008

Frustration


Idag, och igår, har jag haft/har PMS. Jag har varit ganska förskonad de senaste månaderna. Typ upptäckt på toaletten att "oj men det är ju mens här" utan att ens ha tänkt på det. Sånt händer inte alltid. Nu är det PMS. FRÅM HÄLL. Både igår och nu har jag varit gråtfärdig, gråtit, varit arg, så frustrerad och rastlös att jag börjar frysa och typ skakar i kroppen. Jag ligger på sängen och stirrar på fönsterhaken i tio minuter innan jag orkar röra mig. Försökte kolla på en film igår, men stängde av. Började störtböla av Grey's Anatomy. Vill bara ha vissa personer här. Vill ha Grethe här! Jag vill ligga i fosterställning på min säng och bli kliad på ryggen. Jag vill typ ut och gå långt långt långt men är så rastlös att jag inte får tummen ur. Försökte läsa Rosenjävlablatt men det lade jag ner. Jag läser men det går inte in i huvudet.

Reagerar helt överdrivet på vad andra gör, smsar eller inte gör. Känner mig avundsjuk, ensam, fet, ful, apatisk, miserabel och övergiven. Kan man söva ner sig i några dagar?

Det enda positiva är att jag fått tvättat och nu spelar hög musik och drar runt helt argt och frenetiskt och städar. Nu ska jag skura toaletten! Annars kommer jag bara lägga mig på sängen och gråta.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Älskade vännen. du e vacker, smart och absolut inte alls övergiven. Alltid finns jag här iaf, ja ja ja du kan lita på mig. Försök att se positivt. Du fick ju VG!!! Du har endast 1 1/2 år kvar sen är du färdig... Du har ngt som vi andra inte har. Ett asflashigt jobb på operan...det är coolt och du kan mer än mig om muskaler vilket gör ganska ont i mitt lilla musikalhjärta som nu e förstorat 20 %. Dessutom skall du ju bli tant Anna och tant Anna får inte vara ledsen =) Puss

Lindiz sa...

Men darling... Britney loves u å lovar att klia dig på ryggen snart :-P

mia sa...

snigel då....! inte vara ledsen... :) man ska se målen och inte hindren, som man säger i Vinslöv... Om du vill bli på bra humör, se då "Plösligt i Vinslöv"... en helt underbar dokumentär och bangolf (det heter inte minigolf) och fåglar... PUSS