28 april 2009

Bokbergochdalbana

Nu känns det bättre med läsningen. Jag hade absolut lästorka i februari och mars, men nu har jag fastnat för lite barndomsnostalgi med Ture Sventon och lite annat lättläst trevligt trams. Även om det inte precis är Dostojevskij känns det bättre att ha läst ut och tagit mig igenom ett antal projekt! Tretton böcker för april känns rätt okej ^^

Idag är det plugg som gäller. Och vad gäller böcker är jag sugen på att ta mig igenom ett antal av Astrid Lindgrens igen! Fast det känns sorgligt att ha alla böcker nerpackade. Men om några veckor ska de upp igen, på vår nya bokhyllevägg! Det är grymt kul att organisera sånt där.

Nu lyssnar jag på Parsifal och ska försöka skriva en bokreflektion till skolan. Väldigt oinspirerande. Bokskrivningen alltså. Parsifal är urvackert!

1 kommentar:

Jennie sa...

hörrö vännen kom hi och läs astrid för min julia :-)