31 januari 2008

titta en torsdag


Det är jäkligt najs att ha en ledig dag idag! Ikväll ska jag visserligen jobba på operan, men det överlever man. Nu håller jag på och lyssnar på musik och städar lite. Och ska läsa. Det irriterande är att jag beställt boken Kärlek av Hanne Örstavik, men den kommer säkert inte imorgon. Då blir det tajt att hinna läsa den till måndag förmiddag :p

Om jag ska nörda mig lite kan jag tala om att jag har rosa tulpaner hemma nu, och de är skitsnygga! Runda, bulliga blommor som är så tunga att de hänger. De håller nog bara en eller två dagar till. Hade jag haft pengar att strössla med hade jag köpt klass 1-tulpaner från Blomrum, de är sjukt vackra! Fast nu har jag en vit amaryllis som precis har slagit ut också ^^ Nördnördnörd!

Och idag regnar det. Mkt förvånande :p Därför behöver man en söt bild från en av mina favoritfilmer när jag var yngre, Resan till Melonia! Ser teckningarna bekanta ut är det för att den är gjord av Per Åhlin, som gjorde Karl-Bertil Jonssons jul. Det är en jättesöt film! Björn Isfälts musik också :)

3 kommentarer:

robin sa...

Idag är en ledig dag för mig också, och jag har precis skickat in ett PM för uppsatsen. Känns mkt bra. Nu funderar jag på att lyssna lite på Parsifal! Kram

Jennie sa...

Åhhh nu kommer snöstormen fy fan...ledigt ändå till måndag det du...ASGÖTT ses på lördag då puss

Lindiz sa...

Ja... kom med på lördag babe... så kan vi nörda oss tillsammans å vara guldfiskar :-P