7 januari 2008

New year, new resolutions, new life?


Nämen häj!

Nu har jag varit sådär bortrest och dålig på att skriva här och så. Men i alla fall, efter min trevliga magsjuka och två veckors seg förkylning känner jag mig nu rätt redo för ett nytt år. Nu har jag bara kvar min totala ångest för Wolf-tentan och THÄ TENTA FROM HÄLL den sjuttonde. Jag ber till alla himlens högre makter att jag ska klara den trots den massiva mängd sidor som jag inte har hunnit (eller prioriterat) att läsa. För er som inte har hört mig gnälla tillräckligt mycket om den är det alltså cirkus tretusen år litteraturhistoria vi har tenta på. Skitintressant, men det står mig upp i halsen. ÅNGHÄZZT!

För att uppdatera er om mitt liv med lite trevligare detaljer kan jag meddela att det varit jul, om någon missat det. Min julafton tillbringades hemma hos mamma och pappa tillsammans med syskon och hund. Mys!! Vi började med en massa fin musik i kyrkan klockan 8 på morgonen (man känner sig alltid så hurtig då) och slutade med fyra timmars julklappsöppning. Mkt trevligt och givande!

I mellandagarna har jag mest ägnat mig åt att vara trött och förkyld, läsa Kafka och sticka lite, kolla rätt mycket på Six Feet Under, jobba 29-30-31 på operan och sånt. Nyår tillbringade jag som sagt på jobbet. En del av kvällen iaf. Vi började 16, och jag fick, traditionsenligt numera, stå precis innanför dörrarna och riva biljetter för att vi inte skulle få foajén full av folk som använde operan som värmestuga under GPs fyrverkeri. Det resulterade ju däremot att jag själv frös ihjäl typ. Jag tror att fyrverkeriet var fint, det lät i alla fall så på smällarna där jag stod i fel ända av huset vid entrén :p Min fantastiska nyårssupé bestod av lasagne från Icas frysdisk. Oh the glamour! Sen tillbringade jag tolvslaget hemma hos Gustaf och kunde inte ens hälla i mig av den mkt goda Lanson-champagnen eftersom jag hade bil. Så nykter har jag inte varit på nyår på rätt länge :p

På nyårsdagen studsade jag (ehh) upp ur sängen klockan 06.20 för att hoppa på tåget till kungliga hufvudstaden klockan 08. Eftersom jag släpade julklappar och en låda rödvin var det ett jävla helvete att ta sig till Bromma, och det var snöslask och jag hade ju självklart tagit snygga skor istället för mina Ballyskor, mitt dumma fan. Blev mött av Richard, Robin och Hanna och efter att ha kört hem Hanna stack vi ut till Richards gulliga lantställe in thä middle of nowhere i Sörmland. Nu har man shoppat på Ica i Gnesta också! :p Efter diverse tågsightseeingturer med bil, Eskilstunabesök, rätt mkt vin och annat mys åkte vi tillbaks till Stockholm på torsdag morgon.

Torsdagen tillbringades i stan på Åhléns och Gallerian plus en massa andra ställen, och det gjorde vi även på fredag. Plus en massa roliga antikvariat! På fredag kväll blev vi några till och hade en jäkligt najs fest! Jag är väldigt stolt över att jag fick Johan och Jocke att kramas också ^^

Lagom trött och bakis åkte jag in till stan och stationen klockan 10 på lördag morgon och anlände till Götet 16 för att gå direkt till jobbet och trettondagsbalen. Alltid kul att jobba på, men sjuuukt jobbigt för fötterna och benen. Jag är så klen!

Jag har nog insett att jag antagligen inte lär få tummen ur och skriva nån sån där tjusig årssammanfattning, men jag tycker nog ändå att 2007 varit bättre än 2006 i alla fall. Men ändå sjukt jobbig på flera sätt. Jag har tappat vänner och fått nya, en hel del annat trevligt har man hunnit med, och nu har jag bara 2008 framför mig där jag faktiskt vet att jag ska plugga hela året. Läskigt!!

Näej, nu ska jag attackera Wolfboken och försöka trycka in lite till.

Jag hoppas förresten att i år ska bli året när jag vinner en jävla massa pengar, det är det jag känner saknas mest i mitt liv :p

4 kommentarer:

Jennie sa...

Herrgud vad du e duktig

robin sa...

Jättefint sammanfattat, hoppas att det gick fint att jobba efter resan. Jag har också skrivit ett par rader nu. Och lagt upp fina bilder :) Kramkram

Lindiz sa...

Oj, oj... vad du har hunnit med. Nu fick jag ångest... usch!

mia sa...

jag tycker att det var skojigt att du skriver att du ska "attackera Wolfboken och försöka trycka in lite till", med tanke på hur vårt samtal utanför skolan avslutades! själv håller jag som bäst på att doppa boken i tapetklister för att få rätta formen ;) hähä