9 januari 2008

Titta en lista!


Årets:

...Beslut:

Ett jobbigt ett! Att dumpa en vänskap. Jobbigt. Saknar.

...Dumhet:
Att jag är så jävla långsint och blir så überarg ibland.

...Bästa film:
Harry Potter and the Order of the Phoenix

...Sämsta film:
Som jag sett i alla fall, Linas Kvällsbok. Boken var mycket mycket bättre!

...Inköp:
Mitt nyupptäckta intresse för att köpa garn! Och min nya plånbok.

...Nostalgi:
Alla omlästa böcker och alla trefliga minnen.

...Pinsamhet:
Den blev nog inte upptäckt, och det är tyvärr alldeles för pinsamt att berätta om. Den involverar blod :p

...Låt:
Milrök med Sofia Karlsson på Kungstorget i augusti. Jag ryser!

...Nya bekantskap:
Mia och Jennie!

...Dummaste:
Ugglan samt vissa examinationsuppgifter i skolan. Suck!

...Jullåt:
Hhhmm, det finns ju så många! Det är en ros utsprungen i Jan Sandströms arr, med Svenska Kammarkören

...Sämsta jullåt:
Tänd ett ljus! :p

...Ord:
ångest!

...Citat:
Äh, dagens citat i alla fall - Mia i korridoren på institutionen för Litteraturvetenskap: "Känner ni de litterära strömningarna?"

...Dag:
Oj det finns många speciella! Både bra och dåliga. How about 0529, 1020 eller nåt i november typ?

...Roligaste:
Alla roliga fester, alla basgruppsträffar och fnissanfall i skolan och en massa annat!

...Tråkigaste:
Rättejävlagång, förvirring, PMS och förlorad kontakt med folk. Och en massa strul med andra.

...Felbedömning:
Att det fanns vissa saker jag inte trodde andra var kapabla till att göra.

Höll du några av dina nyårslöften?
Hhhmm. Jag har inga seriösa nyårslöften :p Men jag flyttade hemifrån!

Kommer du ha några nya för 2008?
Äta mer på regelbundna tider. Och hångla mer!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2007?
Malin och Andreas fick en liten Olle och AnnaMaria och David fick en Oliver.

Dog någon som stod dig nära?
Farmor.

Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
Pengar! Och mer tid att göra sånt jag gillar.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
Framför allt 28-29 maj. Jobbigt.

Vad var din största framgång 2007?
Att jag tog mig igenom ett år till i skolan utan rester, och att jag flyttade hemifrån!

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite magsjuka och några förkylningar bara.

Vad spenderade du mest pengar på?
Möbler och hyra! (Gud vad det hade sett snyggt ut om man typ hade kunnat skriva "en Mulberryväska")

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja massor!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
All Things Must Pass - George Harrison. Och 100 år från nu - Martin Stenmarck :p

Var du gladare eller ledsnare 2007 jämfört med tidigare år?
Jämfört med 2006 var jag lite gladare. Ibland var jag ledsnare, men på det stora hela definitivt gladare!

Rikare eller fattigare?
Fattigare! Fy.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit initiativ.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis :p

Hur tillbringade du julen?
Självklart med la familia hemma!

Blev du kär i år?
Kär: Nej. Förtjust: Ja, i flera

Favoritprogram på teve?
Let's Dance (måste jag erkänna) HEJ RYMDEN! och Grey's Anatomy

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2007?
Nej inte hatar. Har ändrat uppfattning om flera personer däremot.

Bästa boken du läste i år?
Harry Potter and the Deathly Hallows!

Största musikaliska upptäckten?
Parsifal, Arvo Pärt, Otto Olsson och nya superbra skivor av artister jag gillat innan. Som Visor från Vinden med Sofia Karlsson.

Något du önskade dig och fick?
Jadå, absolut! En lägenhet till exempel.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hhhmm. Var ledig tror jag!

Vad fick dig att må bra?
En massa kul trams, roliga människor i skolan och roliga resor med kompisar.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Debatten om satanskisset, dvs. flaskvatten, hehe.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att jag måste bli mycket tydligare med att säga precis vad jag tycker, och att jag insett att jag är en långsint jävel.

Citera en sångtext som summerar 2007:
Varför inte en vers från All things must pass:

Now the darkness only stays the night-time
In the morning it will fade away
Daylight is good at arriving at the right time
Its not always going to be this grey

Årets plagg:
Oj - antagligen jeans, för det bor jag i numera. Och snygga kjolar!

Årets resa:
Eh nä, det blev det ingen. Bara trevliga Stockholmsresor.

Årets upplevelse:
Sofia Karlsson live, Parsifal 2 ggr på operan och hur sprudlande glad jag blir så fort det kommer en ny Harry Potter-film :D

Året spel:
Har inte spelat så mycket i år! Men Taipei på datorn blir det ju nästan varje dag.

Årets fest:
Haha, bokhyllefesten hos Richard i oktober, lätt!!

Tre ord om 2007:
Bättre, nytt, hemligheter!

Årets bästa smeknamn:
Tant Komma! Dvs Mia

Årets konsert:
Pärts Te Deum i Göteborg, Sofia Karlsson under Kulturkalaset

Årets godaste pizza:
Mina hemgjorda!

Årets gladlåt:
Milrök!

Årets sämsta inköp:
Saker jag aldrig använt, som vissa kläder.

Årets dricka:
Gin och Tonic! (alldeles för många haha)

Årets sämsta ragg:
Jag blir uppraggad, inget annat! Den där turken på Babar var faktiskt precis innan förra nyåret. Urk!

Årets fylla: Den på 7.0or i Stockholm (aldrig mer!) och Richards inflyttningsfest, hähä.

4 kommentarer:

Jennie sa...

Vännen det verlar som du haft ett bra och mindre bra år i ett vi får se till att du får hångla mer detta året, jag och linda ställer alltid upp tihi

Lindiz sa...

Oj vad jennie lovar bort mig då... haha. Men hur går det med dina boys... jag é nyfiken.

mia sa...

hähä jag tänkte precis gå in och hinta lite om att jag kanske kan hjälpa dig på traven me hånglet, men jag är visst för sent ute :(
sitter och jobbar på sammanfattningen och ja, jag känner faktiskt lite litterära strömningar här vid tjöksbordet me!

robin sa...

Se där ja!