18 januari 2008

HELG!!


Recap of the week typ:

I onsdags hade min älskade basgrupp världens mysigaste pluggträff med tentafrågor i en skål, godis i en annan, baguettefrossa, mkt läskig troligtvis radioaktiv dricka och som vanligt total genomgång av allas kärleksliv och diverse diskussioner om fylla plus inspektion av Lindas bitmärken :p

Igår var det dags för the dreaded day. Tentan. Och fy fan vad det var tråkigt! Jag får sån sjuk ångest av att sitta i den salen, och ägnar typ alltid halva min tid åt att sitta och stirra ut i luften och hoppas att tentan på så sätt ska fylla i sig själv. Och det är skittaskigt av Dag att bara göra det enkelt för sig och ta två gigant-essäfrågor på 15 poäng styck när max på hela tentan är 60 poäng! Morr... Dessutom har jag inte en susning om vad han kommer tycka om mina fina utläggningar om typ hela upplysningen som epok, och inte bara om de litterära verk vi pratat om. Oh well! Jag borde kunna skrapa ihop G iaf, annars tänker jag ställa mig i Nordstan och skrika CHARLOTTE BROOOOOONTÄÄÄÄÄ på Christinadialekt så högt jag kan. Det verkade förresten som om det bara var vår basgrupp som hade pluggat på dialekt :p Mkt underhållande ;)

Idag är jag LEDIGLEDIGLEDIG! Jag tänker totalt utan dåligt samvete ägna dagen åt stickning och Grey's Anatomy samt ta ett långt jävla bad för att sanera mig själv efter att min kropp tydligen bestämt sig inatt för att drömma konstiga drömmar och svettas som en gris. Äckligt! (Gud vad alla redan ångrar att de gick in på min blogg idag ;)

Imorgon blir det konsert i Vasakyrkan där Otto ska spela, tror jag det var, inte sjunga, och då tänker jag och Richard gå dit och leka groupies. Dessutom ska vi dra med vår idol hem till mig och dricka vin och käka mat. Vi hade en diskussion om man skulle våga bjuda hem en annan av våra gemensamma idoler nån gång, hähä. Eftersom jag dessutom har gjort tenta och det regnar ute tänker jag ta det som väldigt bra ursäkter för att dricka mkt alkohol ^^

Nu ser jag en massa jobbgubbar som står på balkongerna på andra sidan ån, i de nybyggda husen precis mittemot mig. Det är verkligen skyltfönsterstorlek på alla fönster! Hoppas det flyttar in snygga killar, för man lär se en hel del hehe. Å andra sidan hoppas jag att byggjobbargubbarna inte har insyn in till mig, för man känner sig lagom fräsch och påklädd *asg*
Fröken Smillas Känsla För Snö av Peter Hoeg är för övrigt en riktigt bra bok som jag rekommenderar! Har typ läst halva :)

2 kommentarer:

Lindiz sa...

Oj vad du har hunnit med idag... hihi. Jag vill bara säga att mina bitmärken nu é borta... så det är upp till er att fixa nya ;-) Puzz

Jennie sa...

Fan du hade rickat fett på mina pass haha