12 december 2008

SAAAANKTAAA LUCIIIIIIAAAAA


Idag blir det fullt ös hela dagen. Jag har redan hunnit åka hem från Otto, och om en timme ska jag vara på skolan och ha handledning med Anna och Ann. Efter det hinner jag kanske en snabbsväng på stan för att kanske hitta nån liten julklapp och slänga i mig lite lunch. Sen bär det av till Villekulla där det är dags för det årliga luciafirandet. 21 ungar i lusseutstyrsel sjungandes SAAAANKKKKTAAA LUUUCIIIIAAA och sen äta lussebullar tills magarna sprängs och alla barn börjar skrika på grund av trötthet och sockerkick :p

Ikväll ska folk som dricker öl ha julölprovning hemma hos Otto. Vi ska dessutom börja tjuvstarta med lite julmat till. Jag testlagade en vit chokladmousse med pepparkakssmak igår, det ska bli spännande att se om det är gott. Jag tänker förresten dricka rödvin och julmust :D

Och sen är det jobb hela helgen. Och uppsatsångest. Den får jag ta tag i på söndag förmiddag eller måndag morgon! Urk urk..

(bild från www.oskarellen.se)

1 kommentar:

Sophie sa...

låter som om du har fullt upp idag, men du glöm inte att andas lite också... och mmm den där vita chokladmoussen lät spännade, kommer det ett inlägg med receptet om den är god?