18 december 2008

Korintkaka en gång om året

Idag är en viktig dag. Eller egentligen borde den viktiga dagen varit igår. En vecka före jul måste jag baka korintkaka. Man bara måste ha en riktigt tung korintkaka till fikat på julafton, och den ska stå till sig en vecka. Och blir bara godare och godare efter några dagar till. Ah! Sen min mormor slutade baka den har jag gjort det varje år, bara för att det hör till. Nu är det en av mina viktigaste jultraditioner. Just för att vi alltid åt korintkaka när vi såg på Kalle Anka när vi var små.

Nu känns det som om det är lite flyt i uppsatsskrivandet i alla fall. Jag ska skriva klart forskningsöversiktsdelen om Anna Williams, och sen ska jag ut i köket och baka lite!

Det känns nog som om det här faktiskt kan bli klart nån gång. Så kändes det inte ens i måndags. Jag vill sååååå mycket ha jullov nu!!

3 kommentarer:

mia sa...

Hej Annapanna! SKa vi maila över varandras uppsatser? Kanske kan få lite tips... har också skrivit om Williams så du kanske kan få lite inspiration?

mia sa...

Nu har jag kikat lite på din uppsats... Ser ju sjukt proffsigt ut! Mailade över min med...

Anonym sa...

Tack för receptet blev jättegott med pepparkaksmousse