15 december 2008

SAAAANKTAAA LUCIIIIIIAAAAA #2!

Jag klarade mig från magsjuka i fredags! (knock on wood) Naturligtvis har de haft detta äckel gående på Villekulla hela veckan. Händig och handlingskraftig som jag är introducerade jag (läs tvingade, fast på ett roligt sätt) handsprit för storabarnen. Under kodnamnet "bacilldödarkräm" ^^ De mindre barnen hade de däremot spritat händerna på i veckan så att en liten kille, snart 2, brukade gå omkring och säga "jag vill ha sprit" till personalen. Underhållande :p

Lucia blev rätt bra där iaf. Och vi var ute och fikade vilket också kändes bättre ur bakteriesynpunkt.

I fredags hade vi en riktigt najs julmats- och ölprovningskväll hos Otto. Jag blev full! Jag har varit så trött på kvällarna och haft så mycket annat för mig att det var längesen det hände sist :p Dock vill jag påpeka att jag drack rödvin :D Sen ägnades resten av helgen åt jobb på operan.

Nu är det uppsatspanik. Jävlar vad jag måste skriva mycket i veckan. Alltså tänker jag sluta skriva här! Avslutar bara lite med uppkomsten till SANKTAAA LUCCCIIIIIAAA, som jag och Victor redan har avklarat på sms också - det här avsnittet ur Tomtemaskinen när Findus ska lussa är underbart! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha vad sött