2 december 2008

Maskin i näsan

Alltså, det står en jävla pålningsmaskin PRECIS utanför mitt fönster. Jag håller på att bli tokig. Och jag blir tokig av att här är så jäääääävla stökigt! Jag hittade dessutom en pälsänger i köket. SKABB! Jag måste städa. Dammsuga rättare sagt.

I söndags var det ju första advent, och den tillbringades på ett mycket lämpligt sätt - först i kyrkan med sjukt lång (en timme och nästan 45 minuter!) och sjukt fin högmässa. Och kyrkokören sjöng Otto Olssons Advent, och då är det advent på riktigt. Jag ryser :) Sen var Otto, Richard, Max, Victor och jag hemma hos mig och drack glögg och julmust och bakade lussekatter. Och hade tända ljus överallt och lyssnade på julmusik. Underbart! På kvällen söndagmiddag hos mamma och pappa, wiie!

Igår var jag hela dagen på operan och jobbade i shopen. Det var rätt skojsigt. Och idag måste jag skriva. Jag har inte börjat än, för jag var tvungen att fixa saker på stan först på väg hem från Otto, och nu har jag fixat blommor. Jag hittade små jättesöta minimyrtenträd som får bo i mina favoritkrukor. De ska få lite sån där vit mossa, som egentligen är lav, på sig.

Och tips! tips! tips! Jag har hittat två radiokanaler på SR.se - SR klassisk jul och SR bjällerklang - två webbradiokanaler med julmusik dygnet runt! YAY!

Och glöm nu för fasiken inte julkalendern - min älskling Anders Johansson är ju med! Och Kalle Lind har skrivit manus - det kan inte bli bättre!!

Här är Advent - med en väldigt konstig kameravinkel :p

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad mysigt vi har redfan gjort årets första sats med julgodis och i kungsbacka e det nu pyntat och fint... Otto och du är hjärtligt välkomna till vår nya lya nångång innan jul

mia sa...

jag har med hittat julmusikkanalerna på nätet! hade det på igår när jag bakade lussekatter... nu blev jag sugen på att gå i kyrkan o lyssna på fin musik också. måste få höra O helga natt med kyrkoakustik någon gång under julen... det finaste som finns! kram

Lindiz sa...

Åh vad mysigt med trad. firande :D Nästa vecka... du jag och vår uppsats ångest. Kramiz

erika sa...

myrten är min bästa växt :) det är synd att de är svårskötta och gärna vill dö titt som tätt. jag ska investera i ett nytt snart som jag hoppas lever lite längre än mitt förra. (jag vet inte om jag skrev det här förra gången du klagade över pålmaskiner. isåfall får du veta det igen. hur som helst, under mitt sista år på gymnasiet byggdes min skola om vilket resulterade i pålmaskiner intill örat vid nationella-prov-skrivningar och annat viktigt - konstant under ett års tid. jag skyller mina slutbetyg på pålmaskiner.) vinkelivink!

Anonym sa...

ska vi hata exarbetet ihop? hatahatahata... jag är trött nu! men har kommit en bit idag... babysteps dock.