25 december 2008

Gamla projekt

Idag har jag broderat klart två dukar som mormor började på någon gång på 60-talet. De låg tillsammans med det jätteprojekt till julduk i linne med korsstygnsbroderier i svart och rött som mormor började på 1961. Den är fortfarande inte klar, om jag säger så... Och lär inte bli det direkt imorgon heller. Men det vore väldigt kul om den blev det! Och det kändes väldigt kul att brodera på en duk som både mormor och mamma jobbat på också, framför allt som mormor dog för 8 år sen. Den bara måste bli klar någon gång ju :)

För övrigt hatar jag mellandagsrea. Jag tycker det är äckligt att alla tvkanaler och tidningar har sjukt stora annonser om alla saker man ska köpa precis efter jul. På juldagen ska man vara hemma och slöa, inte gå ut på nåt äckligt disko eller nattklubb, och på annandagen ska man inte ut och springa runt i affärer när man ändå fått en massa julklappar. Lite jävla julfrid, om jag får be!

Imorgon är alltså planen att fortsätta det jag började med idag, nämligen ett 1000-bitarspussel, och kanske greja lite mer på den där duken. Eller läsa eller nåt. Och pussa på Otto som jag ska hämta från tåget imorgon eftermiddag. Det ska bli himla kul! :) På lördag och söndag blir det jobb, och på måndag sticker vi uppåt med bilen. Wiie!

Och grattis Mia och Henke! :)

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åhå underbart!!! När beräknas palindromen komma hem till götet igen?

erika sa...

Haha. Jennies kommentar. Lustigt att två palindrom end up med varandra. Kul. Och för övrigt tycker jag att du är duktig som broderar. Jag har inte fått gjort mer än min Skakpär-kudde. Hej!

Anonym sa...

sniiiiiiiigel...