8 december 2008

Den där boklistan...

Jag ligger på en groteskt låg nivå med läsningen nu. Kolla listan för november liksom, den finns i princip inte! Och nu är det december. Man märker att man har annat att göra liksom. Men det finns ju flera förklaringar...

För det första har jag uppsats att tänka på. Även om jag inte skriver 8 timmar om dan så har jag ångest för den 12 timmar om dygnet..

Sen håller jag på med stickningar som helst borde bli klara innan jul. Det är svårt att sticka och läsa samtidigt om det inte är talbok.

Jag är bara hemma så jag läser ju inget på spårvagnar och annat.

Och jag har börjat på fler böcker än jag läst ut. Just nu har jag många påbörjade:
Mary Poppins she wrote - en biografi om PL Travers
Harry, a history - en amerikansk bok om fenomenet Harry
Sofies Värld - har legat på toaletten LÄNGE
Astrid Lindgren och sagans makt - en intressant bok om Astrids sagor (Mio, Bröderna Lejonhjärta och hennes två sagosamlingar bla)

Och jag har ju fått hem The Tales of Beedle the Bard också! Ska läsas väldigt snart! :)

3 kommentarer:

erika sa...

Jösses vad böcker du har påbörjat! Du får ta en julläsning under lovet och riktigt tokläsa. När ska uppsatsen vara klar?

mia sa...

Haha, ja man har verkligen ångest konstant för uppsatsen. Mer än heltid liksom :) Hur går det för dig då? Kommit nånvart? Har du läst Hirdman?

mia sa...

ps. jag har inte heller konsumerat speciellt mkt skönlitteratur på sistone. har hållt på med Den vidunderliga kärlekens historia i mååånga veckor nu. Men i jul så ;)