5 mars 2009

Och så var det snart fredag igen

Det är sjukt vad veckorna går fort! Snart har man klarat av tre av fyra VFU-veckor. Och det har faktiskt varit mindre segt än vad det kändes som innan vi drog igång. Nu känns det som om det flyter på rätt bra och man har lite koll på läget med lektioner och sånt. Även om åttorna har prao så att det försvinner rätt många lektioner. Det är ju däremot inget jag kan göra något åt. På onsdag ska jag få besök av min VFU-ledare. Hoppas det går bra!

Ikväll har jag och Otto varit sjukt pyssliga! Vi har bakat chocolate chip cookies och snedskurna sirapskakor som han ska bjuda på imorgon på jobbet. Och så har vi gjort hemgjord pizza till middag. Det är så mysigt när man är två som står i köket och pratar och hånglar lite och lyssnar på Sofia Karlsson när man bakar och lagar mat. Ännu bättre ska det bli i vårt nya kök sen! Med stor frys! Jävlar vad vi ska baka bröd då :D

På tal om Sofia ja, så har jag hunnit lyssna igenom hennes skiva några gånger nu. Den är bra!!! På torsdag ska vi på konsert med henne i Stenhammarsalen. Det är något jag ser fram emot sjukt mycket!!

Något annat kul är att de nu släppt nästa säsongs program på operan! Kolla in www.opera.se. Och notera att jag menar nästa säsongs program och inte nästa säsongsprogram ;)

2 kommentarer:

Jennie sa...

yes springer in dit direkt och hångeö är väl alltid trefligt

Anonym sa...

Bespara mig info om hångel, tack. Att göra hemgjord pizza låter f. ö. som en tautologi.