8 mars 2009

en helg borta

Vart fasen tog den här veckan vägen? Det var ju nyss måndag?

I fredags var jag hemma en sväng och åt middag hos mamma och pappa, innan jag fick skjuts till stan för att möta upp Otto som haft stämrep. Vi lallade runt lite på Konsum på avenyn innan vi åkte hem och såg på film, Efter bröllopet av Susanne Bier. Jättebra! Fast jag somnade lite på mitten :p

Lördagsmorgonen ägnades åt en massa mys och sconesbakning innan jag skulle iväg till operan. Sista dubbelföreställningen av Mary P för min del! Jag ägnade dagen åt att stå i shopen och kränga grejer, och det var kul, fast min förkylning gav mig sjukt ont i huvudet. Sen åkte jag 80-bussen, väldans smidigt, till Otto. Nu på förmiddagen fram till lunch har vi röjt och grejat, vilket också känns jätteskönt! Imorgon är det två månader tills vi flyttar på riktigt! Och vi har en hel hög med grejer som ska till återvinning på lördag. Snart flyttar vi över Ottos kaffemaskin och dator till min lägenhet så vi slipper hatta fram och tillbaks också.

Nu ska vi slänga oss i sängen och se Mia och Klara! Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

tjena...fan man skulle vart betalande medlem :-) Ingen fara vi har lite folk som vi skall sätta ut i kö sugen på fika nästa vecka?