31 mars 2009

Högerjävlaregeln

Jag skulle kunna skriva en massa gnäll om nya kursen eller nåt annat. Men det tänker jag faktiskt låta bli. Jag skulle kunna skriva om hur jag haft det i helgen och att jag ska tvätta på torsdag osv. Men det tänker jag också låta bli!

Vad jag däremot tänker skriva om är faktiskt hur sjukt dåliga människor i allmänhet är på att följa högerregeln i trafiken. Det är något som slagit mig de senaste veckorna när jag kört en hel del bil. Det förvånar mig faktiskt. Jag har flera gånger blivit tutad på och omkörd när jag antingen stannat för att släppa fram bilister som faktiskt kommer från höger, och som jag alltså SKA lämna företräde åt. Eller när jag själv kört ut från höger i såpass god tid att jag tycker att bilen som ska stanna för mig lätt hinner med det. Men folk förstår inte. Det gör mig vansinnig!

För övrigt vill jag tipsa om serien Tonårsliv i SVT. Ännu en underbar halvtimmesdokumentärserie om helt vanliga människor. Det är med glädje man betalar TV-licensen liksom, när andra kanaler bara visar Robinson och freakshowdokumentärer :D

2 kommentarer:

Mia sa...

Anna! Hittade en ledig tjänst på Samskolan (med världens längsta länk!!!se nedan), svenska och engelska. Kanske nåt för fröken Hällegårdh? Jag har börjat kolla lite men det är inget av intresse ute ännu. Högerregeln finns inte alls i Ljungby kan jag tillägga... Det är bara att tuta och köra :)

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaYrke/VisaPlatsannonsViaYrke.aspx?ids=1509385&yo=15&yg=2321&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaYrke%2fSokresultatViaYrke.aspx%3fq%3ds(ga(ld(199))yo(15)yg(2321)yb(7127))c(5168ACC0)

Jennie sa...

Hej vännen! Ja jag ser oxå på den helt underbart, men sen gillar jag ju robinson med, det ena behöver väl inte utesluta det andra :-) ?